News:

No significant change

Main Menu

Mer allvar = Skitkul

Started by Maverix, August 03, 2002, 12:21:03

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

SledgeHammer

ROGER! på det.

Här ska pillas. Men, men... 18:e hinner jag nog inte till. Är lite upptagen nu i veckan och även till helgen. Ni kan inte "öva" lite i helgen så drar vi igång "seriöst" den 25:e? Annars får någon annan planera. Jag kan skicka över kampanjen jag har pillat på!
Mvh  - Stefan -


Phlerp

Jo, jag har snackat med Fluff (det är ju trots allt han som satt upp brandväggen :) ) och det verkar ok att öppna upp för TS. Antar bara att det handlar om att han ska få loss tummen.

KeyCat

#34
För min del är det helt OK att första gången den 18:e blir övning. Då kan vi också försöka bena ut eventuella problem innan vi drar igång en skarp kampanj med briefings och allt.

Vet att bland annat jag upplevde pauser och hade tendens att explodera "mid air" utan anledning när vi flög tidigare. Misstänker att det är relaterat till anslutnings hastigheten. Om någon läst/hört något i andra forum tas tips gärna emot...

Om Fluff hinner slå hål i brandväggen tills på söndag så kan kanske en av TS servrarna (GBG eller Maverix spelar mindre roll) agera som reserv? Alltid bra att ha en sådan på separat burk/IP om något skiter sig.

/Christer (a.k.a KeyCat)

>> It's all about teamwork! <<

Fluff

Kan meddela att ett stort hål numera är uppslaget i brandväggen (tillräckligt stort för TS iaf) och att TS numera borde fungera fint. Ip och pass är som tidigare det vill säga IP=130.241.141.242 och PASS=hejsna


/fluff
Odi profanum vulgus, et arceo

Assassin

Hmm, hur gör ni med oss (måste finnas fler än jag.. ;) newbies/halv-newbies när ni kör igång online kampanjen?  Innan SP3 var jag adekvat duktig att skjuta ner fientligt flyg men efter SP3 har jag fått mer på nötet än någonsin... :-/ (mest av IR missiler.)

Man vill ju inte förstöra för andra genom att gå och bli nedskjuten i första delen av uppdraget då och då.
/Assassin

\"Förhelvete soldat, ficka öppen! Materielen trillar ut, skogen trillar in!\"
Brigadchef - Blå Brigaden - www.bluebrigade.org (när laptop\'en är igång)

Assassin

Perfekt attityd mot newbies här. :)

Nu väntar man bara på sitt headset, sen så ska det flygas..
/Assassin

\"Förhelvete soldat, ficka öppen! Materielen trillar ut, skogen trillar in!\"
Brigadchef - Blå Brigaden - www.bluebrigade.org (när laptop\'en är igång)

KeyCat


Maverix: Har du (eller någon annan) haft fler funderingar på hur man skulle kunna sy ihop tränings TE med långtidskampanjen?

Tycker att idén är kanon och kan i slutändan leda till mycket samspelta flighter. Fördelen med TE mission är att man där har bättre chans att utarbeta någon form av handlingsplan/taktik eftersom man kan köra samma mission flera gånger och testa olika saker. Detta utan att behöva oroa sig för hur ens misstag påverkar kampanjen.

/Christer (a.k.a KeyCat)

>> It's all about teamwork! <<

Horizon

QuoteOriginally posted by ctrl


Vill inte ens tänka på hur många gånger jag exempelvis glömt fälla in landstället under våra onlinekvällar :-/  


Du glömde att nämna de gånger du fällt ut hjulen i 450 knop, för att du glömde trycka "Shift-t" innan du skrev meddelanden till mig... :p
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names