News:

No significant change

Main Menu

Mer allvar = Skitkul

Started by Maverix, August 03, 2002, 12:21:03

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Bax

Efter två LAN och lite online så måste jag säga att det hade underlättat rejält om alla lärde sig BullsEye calls.
På Maverix hemsida (länk finns på hem.fyristorg.com/nosig) så finns det en länk till en bra artikel med illustrationer ifrån CombatSim.
Detta är ovärderligt för att föra info vidare !
I samma element kan man ju göra positionsbestämmelser iförhållande till SteerPoints.

Plus att vi måste komma på ett bra system för global channel och en kanal för din egen two- eller four-ship. Jag har inte riktigt kollat in TeamSpeak men jag antar at det går att göra där liksom på BattleCom.
Idealet hade ju varit att lyssna globalt men att välja TX -channel.

Ser fram emot en form av intresse-anmälan, själv har jag ju flygit mest A-G men just av den anledningen så skulle jag hellre förkovra mig A-A.

Bax
Bax
87th Stray Dogs VFW

Lupson

Efter alla dessa soliga dagar fyllda med lättja och dekadens låter lite seriös F4 som mumma. Jag föredrar AG och Söndagkvällar låter som en bra idé, fast kanske ännu hellre någon kväll i veckan då jag har fotbollsträning på Söndagar...

mvh Lupson
Mvh Lupson - kortklippt.

"Kustartilleriet fördröjer fienden i kustbandet till militär hjälp kan anlända".
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Core i5 E3570K - Fractal Design Define Mini - Sapphire R290 Tri-X

KeyCat

En fråga inför hösten! Var det någon som skrev ner vad som fungerade respektive inte fungerade vid multiplayer med SP3 när det flögs en hel del på GBG servern i Juni?

Vad jag menar är de bästa procedurerna för att joina en flight, val av hastighet osv. Detta skulle kanske underlätta och minimera strul inför säsongen. Trots stigande ålder kommer jag ihåg lite själv men troligtvis inte allt ;)

/Christer (a.k.a KeyCat)

>> It's all about teamwork! <<

ft

BEQ,
good call, som man säger på ren svenska! Javisst har jag gjort mig skyldig till att använda den horribla försvenskningen tror jag (någon mer än jag som tänker på skvadern varenda gång den dyker upp?) men låt oss för evigt utplåna den. Division eller squadron i fortsättningen!

Mvh,
 /ft

Stercus accidit
---
Quando omni flunkus moritatus

Maverix

Summering av era önskemål:

A-G Ligan:

Ctrl
Sledgehammer
Horizon
KeyCat
Lupson

---------
A-A Ligan:

Assassin
Maverix
zebra
Fozz
Bax

:) :) :)

Maverix

Phlerp

Phlerp lyser med sin frånvaro eftersom han inte kan bestämma sig :)

KeyCat

Låter som en plan... Har bokat kl 19.30 och framåt i kalendern :)

Vad det gäller brandväggar så är det följande portar som behöver öppnas för TeamSpeak och Falcon 4.

TeamSpeak server

8765  TCP
 8766  UDP

Falcon 4 server

2934  UDP
 2935  UDP

/Christer (a.k.a KeyCat)

>> It's all about teamwork! <<