News:

No significant change

Main Menu

LAN i Halmstad

Started by Swebeast, January 10, 2006, 22:38:35

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Doc

Jag tror att det är lite av hela andemeningen bakom detta LANet, att det ska bli lite mer diciplinerat och låst till bara 2 simar av den anledningen.
Jag är absolut med på det och instämmer med föregående talare :)
På detta LANet vill vi ha aktiv medverkan från alla som kommer, o inga som kör nått ego race i en hörna.

Jag tror inte att det kommer att fungera att köra varannan IL2 o F4. Då blir några sittandes ensamma med all planering, Jag tycker att det ska vara något som alla deltar i likväl som flygningen.

Swebeast

Jag har funderat på att, som ni alla säger, försöka strukturera upp dagarna så det blir någon typ av ordning. Förslag är typ:

~09.00 Gemensam frukost
09.30 Uppstart av maskiner
09.45 IL2/Falcon missions
14.00 Avbrott för gemensam annan aktivitet (studiebesök m.m) samt fika (lunch ej nödvändig)
15.00 IL2/Falcon missions
19.00 Gemensam middag (här har varit problem tidigare med att folk försvinner i omgångar under hela kvällen för att äta, fika, handla snacks m.m)
20.00 IL2/Falcon missions
01.00 Missions end med debriefing(är tiden ok?)
01.30 Tapto

Nå? Kommentarer!

/Swebeast

Gud och soldater vördar vi när tider av fara de stå oss bi
när faran är borta och fyllda är faten då glömma vi Gud och förakta soldaten
--------------------------------------------------------------------------------------
ASUS P8P67 <> Intel i7 2600K <> Noctua NH-D14 <> Corsair SSD Force Series 3 240 Gb <> Corsair Vengeance DDR3 16GB <> Gigabyte GeForce GTX 580 1536MB SOC

Phlerp

Precis den typen av schema jag efterlyst. Ser finfint ut.

Vad gäller att växla F4 och IL2 med några ansvariga som får stå över så måste jag hålla med Doc i att det inte fungerar att några får stå över flygning när det ska planeras. Dessutom så vill jag väldigt gärna vara med i planeringen även om jag nog inte skulle passa som ansvarig. Det är ju halva nöjet.

Control87th

Alltså, vad gäller Falcon så är avsikten (såvida vi inte får opinionen mot oss) att göra som på förrförra LAN:et. En föplanerad minicampaign bestående av ett antal TE:s. Handlingen var då ändå dynamisk så till vida att de flesta mission hade två alternativa följdmissions.

Jag tyckte det fungerade bra, det innebär att vi kan ha färdiggjorda utskrivna briefings. All planering är klar.

Ett typiskt första Falconuppdrag består då av:

Time 00:00 Roll call, vem sitter på vilken plats. (10min)
Time 00:10 General Briefing. (10min)
Time 00:20 Flight Lead briefing. (leads snackar kommunikation och plan) (5min)
Time 00:25 Flight Briefing (Lead fördelar mål, mm till wingmens) (5min)
Time 00:30 Server up, connection/comcheck (5min)
Time 00:35 Individual in-game recon (5min)
Time 00:40 Mission launch
Time 01:55 Mission end Normaltid från första take off till sista landning (1:15)
Time 02:00 Debrief (15-30min)
Time 02:15 End

Med ovanstående schema skulle detta innebära att tre Falconmission per fulldag blir utförda... Hur kommer övriga deltagare att göra, kommer det att finnas folk som endast flyger IL-2 eller flyger mer IL-2 än Falcon? I så fall kommer jag att vilja göra detsamma men motsatt...  
--------------------
Control
87th Stray Dogs VFW



Mr Jim

#60
Låter som det redan finns upparbetade strukturer och kompetens som tycks fungera, vad sägs om att föreslå Swebeast som en av "huvudbossarna"(Huvudschema) och Ctrl+gäng för F4:AF-schema(Finns ju redan positiva erfarenheter om man läser ovan) och Doc+gäng för IL2-schema som inkorpereras i huvudschemat som Swebeast styr över och har sista ordet om. Sen har vi väl säkert en drös nätverksgurus som kan nätverk och sånt som insidan av sina händer eller mer privata delar som kan ansvara för hårdvarubiten :)

Egentligen är jag emot tydliga hierarkier men det känns kanske nödvändigt för att få nån av flyt på planeringen och inte bara snack som jag själv kan vara bra på. Kanske en till Topic för "lednings"-gruppen där de "huvudansvariga" för huvudschema, IL2-schema och F4-schema + nätverk konverserar fritt.

Kanske nån av lista över vad som bör vara smart att ta med sig på LAN skulle också uppskattas, cdr:s med patchar till spel etc? Spel? Bör alla ta med sig eller bara några få?

Nu blir det lite mer träning i F4:AF. Snart vågar jag nog börja öva på nätet med människor :)
\"The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing\" - Edmund Burke (1729-1797)

För att kontakta mig, maila på jimmy.larssonSNABELAgmail.com
To contact me directly mail me at jimmy.larssonATgmail.com

Andreas

Jag märker att jag har glömt att anmäla mitt intresse. Fast intresserad har jag varit länge, det är sen gammalt.
MSI Z77A, Intel i5 3570K, MSI GTX 660 ti 2GB, 16 GB DDR 3 1600 MHz, OCZ SSD 120 GB, Seagate 1 TB
TM Cougar w/ Cubpilot\'s Hallsensor mod för joystick och throttle, IJ\'s ÃÅ"ber II NXT mod, SIMPED-F16/C, TIR 3 PRO

Rivvern_

#62
Kunde vara kul om ni uppdaterade den första posten med vilka som är intresserade och kommer..

Doc

Quote
Ett typiskt första Falconuppdrag består då av:

Time 00:00 Roll call, vem sitter på vilken plats. (10min)
Time 00:10 General Briefing. (10min)
Time 00:20 Flight Lead briefing. (leads snackar kommunikation och plan) (5min)
Time 00:25 Flight Briefing (Lead fördelar mål, mm till wingmens) (5min)
Time 00:30 Server up, connection/comcheck (5min)
Time 00:35 Individual in-game recon (5min)
Time 00:40 Mission launch
Time 01:55 Mission end Normaltid från första take off till sista landning (1:15)
Time 02:00 Debrief (15-30min)
Time 02:15 End

De ser bra ut Ctrl...
Kan tänka mig att det blir ungefär det samma för IL2 fast lite mindre flygtid.

För att få lite ytterligare styr på det hela och förenkla för dom som bara kan /vill flyga en sim eller inte kan närvara alla dagar, kanske vi ska dela upp tiden så vi kör ena simen första två dagarna o den andra de sista två...?