News:

No significant change

Main Menu

LAN i Halmstad

Started by Swebeast, January 10, 2006, 22:38:35

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

Doc

Tjena grabbar!
Ja e givetvis med :)
Jag har en hel del erfarenhet av DCG för IL2 och vet att det funkar bra, vi körde en hel Stalingrad kamp online för nått år sen...
Har läst en del om SE och försökt få det att fungera men utan framgång...
Om ft kan fixa det och lära några andra av oss hur det funkar, kanske provköra det online innan lanet, då tror jag att det kan bli oslagbart. Lär fungera nästan lika "levande" som en F4 kamp :)

Ang. F4, vilken version? Jag röstar för F4AF, den är ju allmänt tillgänglig och verkar va stabil, jag o Keycat plågade den rätt bra online häromkvällen utan problem. Men jag är ingen F4 expert....

Swebeast

QuoteOriginally posted by Doc

            Tjena grabbar!
Ja e givetvis med :)

Hej Doc! Kul, LAN:et hade inte varit detsamma utan dig :)

QuoteAng. F4, vilken version? Jag röstar för F4AF, den är ju allmänt tillgänglig och verkar va stabil, jag o Keycat plågade den rätt bra online häromkvällen utan problem. Men jag är ingen F4 expert....

Jo, det är väl den versionen som jag siktat in mig på också...men Falcon-ansvariga får bestämma då de är mest influgna.

/Swebeast

Gud och soldater vördar vi när tider av fara de stå oss bi
när faran är borta och fyllda är faten då glömma vi Gud och förakta soldaten
--------------------------------------------------------------------------------------
ASUS P8P67 <> Intel i7 2600K <> Noctua NH-D14 <> Corsair SSD Force Series 3 240 Gb <> Corsair Vengeance DDR3 16GB <> Gigabyte GeForce GTX 580 1536MB SOC

KeyCat

QuoteOriginally posted by ft
            Jag hade tänkt försöka dra igång en SEOW-server. Jag ser till att göra ett tappert försök under våren och förhoppningsvis kunna ta med en server körande på en laptop till Halmstad.

Är det tänkbart att få igång en SEOW-server nu och sedan att några av oss kör en "LAN-testkampanj" typ 1 gång i veckan under Feb-Mar via Internet och på så sätt skaffa den kunskap/erfarenhet som krävs för ett lyckat SEOW LAN?

/Christer (a.ka KeyCat)

>> It's all about teamwork! <<

ft

#43
Jag skall se vad jag kan göra angående SEOW-server. Det är en hel del att stå i nu...

Det kanske vore bättre att ha någon annan som Il-2-ansvarig, även om jag mäcklar med en SEOW-server, eftersom jag initialt tänkte fokusera på F4?

Stercus accidit
---
Quando omni flunkus moritatus

Doc

#44
Nu har jag en SE server uppe :)
Jag, KeyCat, Redriver o RedOne har testat lite och fortsätter nog under em o kvällen.
Hoppa in på TS om ni vill va med! Just nu har vi mat paus.... :)
Titta på:
http://stefanr.homeip.net/ScorchedEarth/MP4/Scripts/default.php
Om du vill se läget så klicka på Ardennes och
Logga in som AxisRanks med lösen blue om du vill se läget för Tyska sidan
eller logga in som AlliedRanks med lösen red för allierad sida.
Eller titta på statistiken, tryck på knappen Campaign Statistics

Swebeast

QuoteOriginally posted by ft

Det kanske vore bättre att ha någon annan som Il-2-ansvarig, även om jag mäcklar med en SEOW-server, eftersom jag initialt tänkte fokusera på F4?

*Swebeast ändrar från "ansvarig" till "medverkar"....* :)

/Swebeast

Gud och soldater vördar vi när tider av fara de stå oss bi
när faran är borta och fyllda är faten då glömma vi Gud och förakta soldaten
--------------------------------------------------------------------------------------
ASUS P8P67 <> Intel i7 2600K <> Noctua NH-D14 <> Corsair SSD Force Series 3 240 Gb <> Corsair Vengeance DDR3 16GB <> Gigabyte GeForce GTX 580 1536MB SOC

Bax

QuoteOriginally posted by Doc

Titta på:
http://stefanr.homeip.net/ScorchedEarth/MP4/Scripts/default.php

Har ingen riktig koll vad det är jag ser men jag gillar det :D
Alltså, kampanjmotorn är ett externt program som sedan bygger själva mission filen.
hmm men hur sker utvärderingen?
Måste man knappa in den manuellt eller?
I vilket fall ser det mycket lovande ut.
Precis som KeyCat säger så måste vi diskutera settings som alla kan acceptera.
Personligen tycker jag så hardcore som möjligt fast med padlock för dom som inte har track ir (kan man så bör ju padlocken vara ställd så att den tar bara nära objekt).
Falcon blir med största sannolikhet AF.
mvh
bax
Bax
87th Stray Dogs VFW


Phlerp

#47
QuoteOriginally posted by Bax

Personligen tycker jag så hardcore som möjligt fast med padlock för dom som inte har track ir (kan man så bör ju padlocken vara ställd så att den tar bara nära objekt).

Instämmer till fullo. Möjligen med tillägget att ha friendly tags påslaget på mycket nära håll. Jag har en föreställning om att det är lättare att identifiera plan IRL.