News:

No significant change

Main Menu

LAN i Halmstad

Started by Swebeast, January 10, 2006, 22:38:35

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

ft

Jag har bokat in det - det här missar jag inte! Griffin, om du passerar så åker jag gärna med! Fyller på en tank längs vägen någonstans när det börjar lysa vackert gult. :)

Hoho, vill nog gå ut hårt och fokusera på Falcon så jag kommer igång med att bli lite mer sammanflugen direkt. Falcon hela tiden lär bli för mycket så lite Scorched Earth Online War är jag gärna med på sedan. Provat det? Det verkar väldigt lovande!

Jisses, kommer jag in på kurser enligt planering bor jag på Hotell Logement v0613, flyttar hem och jobbar en vecka - och återvänder. Snart kommer jag att börja säga guökbuök!

Hjälper gärna till med t ex tekniken.

Stercus accidit
---
Quando omni flunkus moritatus

Swebeast

QuoteOriginally posted by ft
......så lite Scorched Earth Online War.....

Om detta är ett internet-spel måste jag tyvärr göra dig besviken....finns ingen internetuppkoppling i lokalen (såvida inte HotShot kan fixa *fatta vinken HotShot!*)

/Swebeast

Gud och soldater vördar vi när tider av fara de stå oss bi
när faran är borta och fyllda är faten då glömma vi Gud och förakta soldaten
--------------------------------------------------------------------------------------
ASUS P8P67 <> Intel i7 2600K <> Noctua NH-D14 <> Corsair SSD Force Series 3 240 Gb <> Corsair Vengeance DDR3 16GB <> Gigabyte GeForce GTX 580 1536MB SOC

Horizon

QuoteOriginally posted by Swebeast


           
QuoteOriginally posted by ft
......så lite Scorched Earth Online War.....

Om detta är ett internet-spel måste jag tyvärr göra dig besviken....finns ingen internetuppkoppling i lokalen (såvida inte HotShot kan fixa *fatta vinken HotShot!*)

/Swebeast

Jag tror det är någon sort mod till IL-2... eller?
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

ft

QuoteOriginally posted by Swebeast


           
QuoteOriginally posted by ft
......så lite Scorched Earth Online War.....

Om detta är ett internet-spel måste jag tyvärr göra dig besviken....finns ingen internetuppkoppling i lokalen (såvida inte HotShot kan fixa *fatta vinken HotShot!*)

Ja och nej. Det är en kampanjmotor för Il-2 som körs på en webserver. T ex en sån som jag kan sätta upp på min laptop... ;)

En eller flera befälhavare för varje sida planerar in uppdrag för sina flygförband. Jag tror att det numera kan sköta en sida på egen hand också. Detta bakas ihop till en Il-2-mission, klar att flygas.

Resultaten utvärderas, vilket skapar persistent damage (sprängda broar förblir sprängda) o s v. Det finns även aspekter som konvojer för att förse divisionerna med förnödenheter, industrier som påverkar tillgången på flygplan m m. Jag vet inte riktigt vad utvecklingsstatus är i dagsläget, men det får jag ta reda på!

Stercus accidit
---
Quando omni flunkus moritatus

KeyCat

#36
QuoteOriginally posted by ft
Falcon hela tiden lär bli för mycket så lite Scorched Earth Online War är jag gärna med på sedan. Provat det? Det verkar väldigt lovande!

En SEOW server vore den ultimata IL2 upplevelsen på LAN'et! Jag har själv inte någon erfarenhet av att sätta upp/konfigurera det. Ft, har du (eller någon annan) full koll på vad som behövs och vad som behövs göras?

Oavsett vad det blir (vanliga co-op, DCG, SEOW eller annat) tror jag det är viktigt att vi innan LAN'et gemensamt kommer överens om en IL2 konfigurering som passar de flesta. Vet att vissa föredrar flyga med cockpit off, labels, padlock medans andra tycker att de påverkar negativt på olika sätt. Detta är viktigt om vi skall flyga "Force vs Force" men inte lika viktigt om man flyger alla på samma sida.

/Christer (a.k.a KeyCat)

>> It's all about teamwork! <<

ft

Jag hade tänkt försöka dra igång en SEOW-server. Jag ser till att göra ett tappert försök under våren och förhoppningsvis kunna ta med en server körande på en laptop till Halmstad.

Mvh,
 /Fredrik

Stercus accidit
---
Quando omni flunkus moritatus

Swebeast

QuoteOriginally posted by ft
Jag hade tänkt försöka dra igång en SEOW-server. Jag ser till att göra ett tappert försök under våren och förhoppningsvis kunna ta med en server körande på en laptop till Halmstad.

Mvh,
 /Fredrik

*Swebeast plitar ner ft på IL2-ansvar*

/Swebeast

Gud och soldater vördar vi när tider av fara de stå oss bi
när faran är borta och fyllda är faten då glömma vi Gud och förakta soldaten
--------------------------------------------------------------------------------------
ASUS P8P67 <> Intel i7 2600K <> Noctua NH-D14 <> Corsair SSD Force Series 3 240 Gb <> Corsair Vengeance DDR3 16GB <> Gigabyte GeForce GTX 580 1536MB SOC

Rivvern_

#39
Hittade en riktigt bra och rolig IL-2 Coop kampanj. Jag och Larry (en polare) körde dessa idag. Skulle gärna spela dessa på lanet.

IL2 ansvariga får gärna titta på denna.
Den heter D-Day Coop Campaign.

http://www.pacific-fighters.com/en/missions.php
http://ftp.ubi.com/uk/pacificfighters/missions/D-DayCoopCampaign.zip