News:

No significant change

Main Menu

LAN i Halmstad

Started by Swebeast, January 10, 2006, 22:38:35

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Phlerp

QuoteOriginally posted by Swebeast

Om du kommer till regementsområdet så har du gått fel :D. Vi kommer att finnas på flottiljområdet ;).
/Swebeast
Veckans coop citrus till Swebeast

KeyCat

#25
QuoteOriginally posted by Swebeast
HELST vill jag nog ändå ha någon typ av "handling" - en röd tråd, detta gör spelet sååå mycket roligare. Man kan t ex börja spelet år 1939 med de maskiner som fanns då och jobba sig vidare fram i tiden eller så kan man spela på samma karta hela tiden med missions som hänger ihop -> frontlinjen flyttar sig, styrkeförhållande ändrar sig, väderförändringar m.m m.m

Det är precis så DCG fungerar ;)

Givetvis fungerar 100% handbyggda uppdrag också men precis som med OFP/LOMAC/etc. som alla saknar dynamisk kampanjmotor krävs enormt mycket arbete + att någon/några bestämmer sig för att fullfölja...

Fördelen med DCG är att rätt inställd så gör den grovjobbet och genererar en dynamisk kampanj med front som avancerar/trycks tillbaks, supply routes, slumpmässiga starttider, väderförändringar etc. med förvånansvärt bra resultat.

Kanske inte helt i klass med F4:as dynamiska kampanj motor men för att vara en 3:e parts produkt (och dessutom gratis!) så är den det bästa som finns för IL2 co-op's.

Eftersom jag vet att jag inte kommer att närvara alla dagar bör kanske någon annan ta på sig huvudansvaret för Il2 men jag hjälper gärna till med det jag hunnit lära mig om DCG.

/Christer (a.k.a KeyCat)

>> It's all about teamwork! <<

Phlerp

Så länge det finns vettig möjlighet att planera de uppdrag man ger sig ut på spelar det för mig inte så stor rollom de är dynamiskt genererade eller någon suttit ner och komponerat dem. Faktum är ju (som vi lärde oss på senaste lanet med OFP) att om någon lagt ner arbete på att planera ett roligt uppdrag så kan man ge sig den på att vi inte kommer att bete oss som uppdragsmakaren tänkt sig vilket kan ge rätt konstiga resultat.

För mig är faktiskt möjligheten att samverka, göra ordentliga briefingar och debriefingar en stor del av nöjet med ett LAN. Så om den dynamiska kampanjen bara slänger ihop ett uppdrag där man inte vet mycket om målområdet, motståndet osv så gör det hela planeringsdelen rätt svår, och därmed minskar nöjet med det. Men annars låter DCG helt suveränt.

Obizzz

Jag har bara testat rätt gamla versioner av DCG och bara i singleplayer men då fungerade det suveränt.

Jag tycker dock upplägget vi hade förra lanet med team vs team var riktigt roligt (blandat med AI som utfyllnad)

Men jag kommer nog försöka koncentrera mig på Falcon för det var alldeles för längesen jag fick nån kvalitetstid i det.
"It's not easy because it's difficult" - François Duval, Rallye de France 2004
--------------------
Martin Ãâ€"berg
www.martinoberg.se

mar.oberg på googles emailtjänst

predator

jag är där redan, (in da mind)

Salsam

#29
Kn Meigård, Fk Sandberg anmäler sig inför NOSIG LAN. Vad är min uppgift kn?

Klart jag är där.... hehe wouldnt miss it for the world :D

För er andra mesar så kommer ni få tillfälle att se SB 2PE "in action" då när jag å SASLAM kör det mellan varven ;)

Swebeast

QuoteOriginally posted by Salsam

            Kn Meigård, Fk Sandberg anmäler sig inför NOSIG LAN. Vad är min uppgift kn?

Gott fänrik! Pentry-slav är nog en passande uppgift......:D Nä, skämt å sido, du kanske har lust att känna lite för IL2; uppdrag t ex?

/Swebeast

Gud och soldater vördar vi när tider av fara de stå oss bi
när faran är borta och fyllda är faten då glömma vi Gud och förakta soldaten
--------------------------------------------------------------------------------------
ASUS P8P67 <> Intel i7 2600K <> Noctua NH-D14 <> Corsair SSD Force Series 3 240 Gb <> Corsair Vengeance DDR3 16GB <> Gigabyte GeForce GTX 580 1536MB SOC

ctrl

Ett sätt att få team vs team i IL-2 att fungera är kanske att uppdragen skapas som ett co-op, med AI bombplan på båda sidor och humans som escort/intercept, det skulle tvinga oss att följa färdplaner som innebär möte :D
Control
87th Stray Dogs VFW