News:

No significant change

Main Menu

LAN i Halmstad

Started by Swebeast, January 10, 2006, 22:38:35

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Swebeast

Härmed inbjuder Halmstad-gänget ånyo till LAN

Tid: 13-17 april 2006

Plats: FMTS (Försvarsmaktens Tekniska Skola), Halmstad

Spel: IL2 och Falcon 4:AF (Obs! Inriktning är att detta skall vara ett Flyg-LAN)

Logi: Återigen erbjuds det fashionabla "Hôtel Logementé" för den ringa summan av 150:- per gäst för hela vistelsen.

Kommendatur: E.s.o

Wellfare:  Vi ska försöka ordna besök hos Torsten Håkanssons världsberömda (på FMTS iaf) SK60 simulator, besök i LV6 luftvärnssimulator samt ett gemytligt samkväm kvällstid

Vid senaste LAN i Halmstad var vi alla överens om att försöka dela upp uppgifterna så att"vi gör det vi är bäst på". Jag behöver hjälp med namnförslag till följande ansvarsområden, inledningsvis.

Teknik: Vi behöver minst 2 servrar som kan driva IL2 och Falcon, 1-2 hubbar med mååånga portar, m.m m.m. DeBug kanske är sugen på att försöka igen ;). HotShot kanske kan känna lite för "systemadministration"?

"Uppdragsproducenter": Vem är bäst på att göra roliga uppdrag till spelen? Doc gjorde bra uppdrag till IL2 förra gången för att inte tala om Bax och Maverix underbara Falcon-missions!

Hemsida: Vis av erfarenhet så fungerar det bättre att ha en hemsida för att lägga upp ständigt uppdaterad info angående planeringen av LAN:et. Vem kan knåpa hemsida? Obizzz! Är det möjligt att lägga en länk på nosig.se?

Övrigt: ???

Nå, vad säger ni? Kan vi jobba vidare på detta förslag? Kolla kalendern! Säg åt hustru/sambo/flickvän/pojkvän att förbarma sig över er ynkliga kropp denna helg och låt dem släppa iväg er på detta äventyr!!

/Swebeast

Gud och soldater vördar vi när tider av fara de stå oss bi
när faran är borta och fyllda är faten då glömma vi Gud och förakta soldaten
--------------------------------------------------------------------------------------
ASUS P8P67 <> Intel i7 2600K <> Noctua NH-D14 <> Corsair SSD Force Series 3 240 Gb <> Corsair Vengeance DDR3 16GB <> Gigabyte GeForce GTX 580 1536MB SOC

Horizon

Hehe, låter härligt! Jag som inte kunde komma iväg på helgens LAN får sikta in mig på detta istället. Glöm inte att ta fram den där fina grillen också! :)

När det gäller uppgifter så kan jag ta på mig att trösta stackare som blivit nedskjutna och efteråt känner sig miserabla och nere i skorna. Teknik och servers kan jag inte mycket om (för att inte tala om nätverk :-OO ) och uppdragen jag försökt göra slutar oftast med att jag skickar in så mycket tuffa saker som möjligt, med resultatet att det hela blir ospelbart.

Men jag kan komma med bra humör och social umgängeskvalitet istället. Kan behövas för dem som ibland tycker att nördfaktorn blir lite väl hög. Till mig kan ni komma och prata om det mesta. :)

Bra initiativ gubbar!
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

griffin

Sketabra! Jag är på! Dammar av paraplyet och kollar upp datorförsäkringen...

Och jag är intresserad av att hjälpa till på nåt vis, exakt hur har jag inte listat ut än. Kan tänka mig både nåt åt hemsidehållet och bidrag på tekniksidan.
snappahead

Rivvern_

Nä vad roligt! Jag kommer definitivt om jag kan. Ska bara spana in kalendern. Hoppas vi blir många och hoppas det blir lite bättre väder denna gången.

Nauwa

Tyvärr så är datumet 2 månader för tidigt för att jag ska kunna komma med AJS simulatorn, detta medför också dessvärre att jag inte kan komma överhuvudtaget eftersom jag har lovat F7 att den ska stå där fullt fungerande 16/6, så när ni LAN:ar så finns jag hemma bland sladdar och lödkolv.

Nauwa

Lupson

Utan att ha kollat kalender kan jag nästan lova att jag dyker upp!

Hjälper gärna till med hemsidesnickring.
Mvh Lupson - kortklippt.

"Kustartilleriet fördröjer fienden i kustbandet till militär hjälp kan anlända".
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Core i5 E3570K - Fractal Design Define Mini - Sapphire R290 Tri-X

Bax

Utmärkt!!!
Skall genast kolla kalendern.
mvh
Bax
Bax
87th Stray Dogs VFW

ctrl

Bokat i kalendern!

Misstänker att Bax, Control, Maverix och Slammer gemensamt tar på sig att ansvara för att Falcon: teknik, installation och uppdrag blir bra :D

Jag räknar även med att kunna leverera några PF-uppdrag men vill inte ta på mig något ansvar för det.

/Control
Control
87th Stray Dogs VFW