News:

No significant change

Main Menu

LAN i Halmstad

Started by Swebeast, January 10, 2006, 22:38:35

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Control87th

Well... äh, jag ska fokusera på Falcon och överlåta resten på andra men jag måste väcka frågan... hur många kommer i praktiken att vara på plats under vilka dagar?

Det blir lite konstigt om en del tänker "jag kör LAN torsdag och fredag och åker hem till familjen på lördagmorgon..." andra tänker att jag dyker på på fredagskvällen och kör helgen för att åka hem på måndagen, en dags semester och ändå två heldagars lirande"

Det är ett fantastskt erbjudande med så många dagar men det finns en risk med det... :-OO
--------------------
Control
87th Stray Dogs VFW



Swebeast

QuoteOriginally posted by RedRiver

            Kunde vara kul om ni uppdaterade den första posten med vilka som är intresserade och kommer..

QuoteOriginally posted by Mr Jim

Kanske nån av lista över vad som bör vara smart att ta med sig på LAN skulle också uppskattas, cdr:s med patchar till spel etc? Spel? Bör alla ta med sig eller bara några få?

Just detta som skall upp på hemsidan som griffin och Obizzz jobbar på....tålamod...det är inte nu till helgen vi kör :D :D

/Swebeast

Gud och soldater vördar vi när tider av fara de stå oss bi
när faran är borta och fyllda är faten då glömma vi Gud och förakta soldaten
--------------------------------------------------------------------------------------
ASUS P8P67 <> Intel i7 2600K <> Noctua NH-D14 <> Corsair SSD Force Series 3 240 Gb <> Corsair Vengeance DDR3 16GB <> Gigabyte GeForce GTX 580 1536MB SOC

Obizzz

Griffin och Lupson annars var det rätt :)

Ctrl: jag ämnar stanna alla dagar men jag kan inte bestämma det helt tyvärr då jag ju är beroende av att åka med någon
"It's not easy because it's difficult" - François Duval, Rallye de France 2004
--------------------
Martin Ãâ€"berg
www.martinoberg.se

mar.oberg på googles emailtjänst

Phlerp

Jag är 89.3% säker på att jag kommer stanna alla dagarna. Jag har med 98.7% säkerhet en bil där du Obizzz kan få plats med sådär 79.5% säkerhet.

Andreas

Jag har räknat med att vara där alla dagar. Det som styr är tillgängligheten på transporter, precis som vid trettondags-LANet som inte blev av.
MSI Z77A, Intel i5 3570K, MSI GTX 660 ti 2GB, 16 GB DDR 3 1600 MHz, OCZ SSD 120 GB, Seagate 1 TB
TM Cougar w/ Cubpilot\'s Hallsensor mod för joystick och throttle, IJ\'s ÃÅ"ber II NXT mod, SIMPED-F16/C, TIR 3 PRO

ctrl

Control
87th Stray Dogs VFW


KeyCat

#70
Först och främst kudos till Doc som fick upp en SEOW-server på direkten!

Kan hålla med att det finns risk för att det blir en del "mission meck" men föreslår att vi under Feb-Mar fortsätter testa och lära oss mer om SEOW innan beslut tas. Men om SEOW skall köras på LAN'et bör vi nog hitta lagom stora/små kampanjer som går att få avslut på inom typ 15-20 uppdrag (1-3 dagar). Som ctrl påpekar så är ju SEOW primärt gjort för att köras med två squadroner on-line under en ganska lång tid.

Sen kanske det är klokt att inte lägga alla ägg i en korg utan under tiden vi lär oss mer om SEOW så kanske några kan dammsuga nätet efter bra co-op mission/kampanjer så som RedRiver redan påbörjat.

Kommer själv inte att deltaga alla dagar (vilka vet jag inte förrän i Mars) och om inte den nya 1.05 patchen till F4:AF fixar mina problem med shimmering och låg FPS (tvivlar på det!) kommer jag att fokusera på enbart IL-2.

En annan sak... Ser nya namn reggas i forumet men väldigt få som "vågar" skriva nått!?!? Kanske borde understrykas att alla som har F4 och/eller IL2 och kan agera någorlunda vuxet är välkomna att anmäla sig. Detta så att inte någon tror man måste varit aktiv på forumet i X antal år eller med i någon speciell grupp etc. för att få komma. Vet inte var max gränsen på deltagare går men det vet Swebeast...

/Christer (a.k.a KeyCat)

>> It's all about teamwork! <<

Swebeast

QuoteOriginally posted by KeyCat

En annan sak... Ser nya namn reggas i forumet men väldigt få som "vågar" skriva nått!?!? Kanske borde understrykas att alla som har F4 + IL2 och kan agera någorlunda vuxet är välkomna att anmäla sig. Detta så att inte någon tror man måste varit aktiv på forumet i X antal år eller med i någon speciell grupp etc. för att få komma. Vet inte var max gränsen på deltagare går men det vet Swebeast...

/Christer (a.k.a KeyCat)


Bra talat! Självklart är alla som är intresserade välkomna. Vågar någon inte ta steget ut i vårt forum så är det bara att skicka ett privat meddelande till mig här på forumet så lovar jag att svara på era frågor.

Vid tidigare LAN har deltagarantalet legat runt 20-25 st. Då har vi nyttjat 1 lektionssal samt ett mindre grupprum. Det finns ytterligare 3 lektionssalar och 3 grupprum så plats finns det :p

Vad gäller "parallellspåret" till SEOW IL2; att skapa en egenhändigt gjord kampanj så uppmuntrar jag alla intresserade/kunniga att börja på en sådan, ju fler som gör underlag desto bättre=mer att välja mellan på "LAN-smörgåsbordet".

/Swebeast

Gud och soldater vördar vi när tider av fara de stå oss bi
när faran är borta och fyllda är faten då glömma vi Gud och förakta soldaten
--------------------------------------------------------------------------------------
ASUS P8P67 <> Intel i7 2600K <> Noctua NH-D14 <> Corsair SSD Force Series 3 240 Gb <> Corsair Vengeance DDR3 16GB <> Gigabyte GeForce GTX 580 1536MB SOC