News:

No significant change

Main Menu

F-18C/D klår Gripen?

Started by Mr Jim, October 18, 2005, 14:21:58

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

BEQ

Flanker: Det var kul musik ni spelade sista kvällen - Oompa kallades den väl? Hörde att det var några som mådde lite dåligt på fredagsmorgonen :)

Horizon

Flanker:\>> Välkommen till NoSiG!

Jag får förtydliga mig som vanligt efter ett av mina ironiska inlägg i debatten. Jag vet väldigt lite om stridsflygplan och vad de kan prestera i luften. Vad gäller Gripen vs. Hornet vet jag faktiskt ingenting.

Min post var bara menad som en kul liten påminnelse om att det skrivs väldigt mycket på nätet som man egentligen inte kan se som rena fakta (nu menar jag inte ditt inlägg på simhq, utan bland allt som skrivs, överallt). De enda personerna som egentligen vet hur det gick i övningen ni deltog i är ni själva, samt de svenskar som deltog. Vi som sitter här och läser på nätet får snällt välja vad vi ska tro på... eller inte tro på.

Tills jag själv har varit med och spakat en Gripen mot en Hornet väljer jag att tro vad jag vill eftersom ingen av er på ett detaljerat sätt kan beskriva vad som hände... för det är ju så hemligt... ;) :)

Som sagt, mitt inlägg var bara ironi, inget menat mot dig, även om ditt namn förekom i posten. Ber om ursäkt och raderar gärna ditt namn om du vill det.

Nu ska jag till humor-delen av forumet istället. Jag passar bäst där. :)
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

Horizon

Nice signature förresten, Dimmu rocks! :)

**Vredens beger renner over
I forherdelse fra opprørdjevlers svovelvind
Glødende, fra regionen av Belial's barn
Avlet hinsides harmens trossende tind

De siste tegn fra Kristi tepende engler
Brenner ubønnhørlig i ravnens ild**

*Horizon headbangar våldsamt och viftar vilt med armarna, simulerandes Nick Barker på trummor*

*Flickvän ringer psyk*

Flanker35M

S!

BEQ, det var "humppa" spelad av bandet "Eläkeläiset", översätts löst lik "Pensionaterna" eller nåt liknande. Jag hade ingen fara på fredag, körde bilen tillbaks oa allt var cool :D Det var så trevligt att besöka F21, professionellt arbete där :D Hoppas man kan komma någon gång igen. O festen på torsdag var toppen :D

Dimmu Borgir är bra musik, lätt o koppla av efter arbete när man lyssnar på det. Besökte en av deras konsert o det var grymmt :D Black is not a monotonous color, it has shades within...Norge har en hel del bra metal bands :)

Ironi o humor ska man ju ha, utan det skulle de vara lite tråkigt. Om man kan använda det bra så är svaren mer personliga. Finns ju en del bra ironi/humor postare på SimHQ, lik Ming eller Slap ;) Men nu, av o njuta av sista semester dagen..
~Let Chaos Entwine On Defenceless Soil~
Dimmu Borgir, that nice Norwegian folk music band

Magnus

Ja precis.. Gripen är ju bara 17 år gammal så om 13 år kanske den är lika grym..

:-Z

Obizzz

Hej Flanker! Välkommen hit, ska ta och skriva ett mail till dig snart har inte haft tid än bara :)

Vi pratar för lite ser jag för du börjar tappa din goda svenska :D
"It's not easy because it's difficult" - François Duval, Rallye de France 2004
--------------------
Martin Ãâ€"berg
www.martinoberg.se

mar.oberg på googles emailtjänst

Horizon

QuoteOriginally posted by Magnus

Ja precis.. Gripen är ju bara 17 år gammal så om 13 år kanske den är lika grym..

:-Z

Jag vill veta vad du editerade bort, Magnus. :)

Obizzz

jag tror det var så enkelt så att han räknade fel på åren ;)
"It's not easy because it's difficult" - François Duval, Rallye de France 2004
--------------------
Martin Ãâ€"berg
www.martinoberg.se

mar.oberg på googles emailtjänst