News:

No significant change

Main Menu

F-18C/D klår Gripen?

Started by Mr Jim, October 18, 2005, 14:21:58

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

Mr Jim

http://www.simhq.com/simhq3/sims/boards/bbs/ultimatebb.php?ubb=get_topic;f=146;t=000240

Enligt vår käre Flanker35M är så fallet, nån av våra insatta som vet nåt om denna övning? Trodde F-18C/D hade i princip samma "brister" som vår Gripen, dvs kort räckvidd och slö vid tung last hur kan den då vara så fenomenalt bättre? Fast han skriver ju att finnar inte har några problem med svenskar, kanske inte ska släppa ut maskarna från burken ;)
\"The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing\" - Edmund Burke (1729-1797)

För att kontakta mig, maila på jimmy.larssonSNABELAgmail.com
To contact me directly mail me at jimmy.larssonATgmail.com

Obizzz

haha Flanker det var inte igår, vi flög i samma WWIIF-squad för 5-6 år sedan
"It's not easy because it's difficult" - François Duval, Rallye de France 2004
--------------------
Martin Ãâ€"berg
www.martinoberg.se

mar.oberg på googles emailtjänst

Horizon

Låter som ännu en finne med dåligt självförtroende, men... den där Schweiziska (stavas det så?) F-18-piloten på Ronneby gjorde faktiskt rätt coola saker med sitt plan. Fyrkantsloopen kan jag prata om hur länge som helst. :)
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

Jotte

Ingen aning om det stämmer eller inte men han är ju mekaniker på en F-18 division (förut MiG 21) så han bablar nog inte bara geggamoja. Skulle inte vara likt honom som jag känner honom, även om den finska flaggan ibland kan vara lite väl hårt draperad framför ögonen. ;)

Andreas

MSI Z77A, Intel i5 3570K, MSI GTX 660 ti 2GB, 16 GB DDR 3 1600 MHz, OCZ SSD 120 GB, Seagate 1 TB
TM Cougar w/ Cubpilot\'s Hallsensor mod för joystick och throttle, IJ\'s ÃÅ"ber II NXT mod, SIMPED-F16/C, TIR 3 PRO

Rivvern_

EDIT: FEL TRÅD!  

BEQ

Jotte

*Hans Villius röst* Mannen till vänster i bild skulle fakstikt kunna vara Flanker */Hans Villius röst*