News:

No significant change

Main Menu

F-18C/D klår Gripen?

Started by Mr Jim, October 18, 2005, 14:21:58

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Obizzz

"It's not easy because it's difficult" - François Duval, Rallye de France 2004
--------------------
Martin Ãâ€"berg
www.martinoberg.se

mar.oberg på googles emailtjänst

Horizon

Jag tycker att du ska yttra dig BEQ, för nu har du i princip sagt att det inte alls är som Flanker35 säger. Jag vill ha en formell dementi eller ännu hellre en liten redogörelse för hur det egentligen gick till. ;)
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

Mr Jim

Instämmer med föregående skrivare ;)
Synd bara att klämmer BEQ ur sig nåt bra kanske hans boss vill tona ner hans inlägg på detta forum igen och det skulle vara trist då BEQ är en trevlig filur som ofta skriver väldigt bra inlägg.
Men att vi åkte på dasken ordentligt har jag endå svårt att tro, dock går ju ryktena att finnarna är ena hiskligt bra stridspiloter sedan vinterkrigen etc.
Man har ju läst dessa artiklar som iofs galna/arga F-14 förare har skrivit om F-18Cs stora nackdelar men men.
När det gäller gripen blir jag lite smått patriotisk :)
\"The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing\" - Edmund Burke (1729-1797)

För att kontakta mig, maila på jimmy.larssonSNABELAgmail.com
To contact me directly mail me at jimmy.larssonATgmail.com

Obizzz

BEQ nämnde ju en del intressanta saker om finnarna på studiebesöket men det ska vi nog inte yttra här :)
"It's not easy because it's difficult" - François Duval, Rallye de France 2004
--------------------
Martin Ãâ€"berg
www.martinoberg.se

mar.oberg på googles emailtjänst

Mr Jim

QuoteOriginally posted by Obizzz

BEQ nämnde ju en del intressanta saker om finnarna på studiebesöket men det ska vi nog inte yttra här :)

Skicka som mess till mig Obizzz? :)
\"The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing\" - Edmund Burke (1729-1797)

För att kontakta mig, maila på jimmy.larssonSNABELAgmail.com
To contact me directly mail me at jimmy.larssonATgmail.com

Lupson

Att BEQ inte yttrar sig..kan det vara relaterat till att det var hans stjärt som blev smiskad? ;)
Mvh Lupson - kortklippt.

"Kustartilleriet fördröjer fienden i kustbandet till militär hjälp kan anlända".
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Core i5 E3570K - Fractal Design Define Mini - Sapphire R290 Tri-X

Horizon

QuoteOriginally posted by Lupson

Att BEQ inte yttrar sig..kan det vara relaterat till att det var hans stjärt som blev smiskad? ;)

lol, ja det kanske var de bilderna han la upp en gång i tiden? :D
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

Magnus

På ett sätt kan jag tycka det är tråkigt att vi svenskar är så typiskt svenska. Jantelagar och någon slags inbyggd självkritiserande anda som förhindrar oss att slå oss på bröstet. En finsk tekniker som förmodligen inte har 1000 loggade luftstridstimmar i en F18 ger sig själv rätten att avgöra vilka flygplan som är bättre än vilka. Gör han fel eller är det vi som genom vårat arv utav framgångslikgiltighet ger honom chansen...

-Dagens fundering från Magnus-