News:

No significant change

Main Menu

ctrl på nya äventyr

Started by Control87th, December 20, 2004, 21:09:22

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Control87th

Det blir fler möjligheter att åka till Gävle :D

Inga termikkurvor för oss inte, bara branta svängar, lite stall... nödtrn...mm. och bax konstiga okordinerade manövrar som till sist fick min kanske för tomma mage att be om nåd :-OO :D

Idag har jag haft en lång dag, stängde ytterdörren 07:00 och klev in igen 20:10. En lång dag med mycket korvstoppning, nav verkar inte speciellt svårt.. AGK, jösses, ska man behöva räkna på AC induktans och capacitans för att bli en komersiell pilot :-/ Det blir till att friska upp sina gymnasiekunskaper från elläran igen :-OO Blev dock glad när jag fick veta att en luftisfråga kommer att handla om att konvertera dec-bin-hex åt något håll, lite nytta av att vara en nörd får man :p
--------------------
Control
87th Stray Dogs VFW



Swede

QuoteOriginally posted by Control87th


            Tack!

Hur var det nu, satt det logiska tänkandet i vänster eller höger hjärnhalva :p ;) :D

Varför ska man kunna sådant? är det för att om man tappar bort det så vet man vart man ska börja leta? :-/

Magnus

Hur har du fått fram de där grymma logg-bilderna?
Minns en tråd med en länk, om ett grymt program men jag minns inte.. hints?

Control87th

Har man en laptop/tabletPC/pocketPC och en GPS samt flyger VFR så skall man genast ladda ner pocketFMS :D

http://www.pocketfms.com/

:)
--------------------
Control
87th Stray Dogs VFW



BEQ

Så om jag köper Garmin IQUE eller vad den heter (pocket pc med inbyggd GPS) så ska det där funka? Å andra sidan är ju ingen sport att flyga längre då. Loggade i alla fall 2:05 igår i Katanan. :)

Control87th

Garmin ique... är det pocketPC i den, har inte den palmOS i sig?
--------------------
Control
87th Stray Dogs VFW



Control87th

Kollat, det verkar som om det nyligen kommit en version med pocketPC förut var det bara palmOS. Att det är en garmin gör mig lite orolig, skulle inte förvåna mig om de endast skickar GPSdata till pocketPC enligt garmins spec och inte NMEA
--------------------
Control
87th Stray Dogs VFW



Mupp

Jättestor brasklapp, jättestor verkligen, men jag har en ique 3600, den med PalmOS och hela skärmen, det ska funka med vilket gps-program som helst på den, men jag har inte testat. Om nån känner sig för att tvinga mig så kan jag dra in fugawi på den och se, men det kan ju vara annorlunda på m5, om den nu heter så? Hur som helst, är det av intresse för nån så säg till så ska jag testa.