News:

No significant change

Main Menu

ctrl på nya äventyr

Started by Control87th, December 20, 2004, 21:09:22

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

Control87th

Njäe, räcker väl med de 100-lapparna (För att ta emot en lapp från läraren som säger att jag kan flyga mörker... ploppa dit "NQ" på mitt cert, printa ut en ny kopia och skicka till mig.

Hur tusan har de kunnat få självkostnadsprincipen till det beloppet, jag har ju redan betalat för min del av luftrumsbevakning, haverikommision mm. med certet :-OO
--------------------
Control
87th Stray Dogs VFW



Horizon

Låter helt klart som ett dyrbart nöje det där. Jag får fortsätta att cykla i skogen och brottas... :-/
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

Control87th

Haft en bra dag idag, skrev godkänt på mitt sista ATPL-prov idag :D Haft möjlighet att fira direkt, haft kickoff med en konsultfirma ikväll, gocart och god middag med gränsfall till för mycket alkohol, blir tufft att gå upp imorn ;)

ca 10 roliga timmar i luften sen är IR-certet klart. På västerås kommer de förmodligen att ha en flyglärarutb. i vår, tror att jag skall vänta nått år men vi får se...

Nästa puck att ta tag i blir att köpa mig en ny bil (den förra såldes för några veckor sedan)

Apropå nått helt annat, ingen som vill anordna LAN, jag börjar få abstinens?
--------------------
Control
87th Stray Dogs VFW



Mr Jim

Control87th>Blir lite avis på ditt liv just nu, att bli bortskämd av konsultfirmor är inte helt fel heller ;)

Bax>Du har inga bra nattbilder från dina gamla "blade-runner"-pass? Är väldigt svag för storstäder i mörker nämligen :)

Egentligen är jag avis på alla ni som flyger på riktigt, själv har jag kommit igång bra med F4:AF iallafall, snart vågar man sig nog ut på nätet och lira igen!
\"The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing\" - Edmund Burke (1729-1797)

För att kontakta mig, maila på jimmy.larssonSNABELAgmail.com
To contact me directly mail me at jimmy.larssonATgmail.com

Bax

Mr Jim: Skall kolla om jag har några goa bilder - jag hade ingen digitalkamera på den tiden så det blev inte så mycket mörkerbilder men Dallas skyline tillsammans med flyg in och utiftån både Love field och DFW var en mäktig syn.
Jag har förresten lite ny flygporr på gång som jag tänkte dela med mig av så snart jag får tid, ;)  surprise surprise.......
mvh
Bax
Bax
87th Stray Dogs VFW


Control87th

#45
Norrtälje x2

Har varit i Kiruna i två dar, åkte hem på eftermiddagen, tyckte att jag kände igen mig och mycket riktigt, SAS-kärran flög via Norrtälje över Rotebro och sedan ner till Arlanda. Väl på Arlanda slängde jag in mig i en Taxi (chaffisen har D-cert och två motor men jobbar som försäljningschef på ett IT-bolag plus kör taxi som extraknäck) Blir avsläpt på Barkaby flygfält, 45 min senare sitter jag med läraren, passerar Rotebro på väg mot Norrtälje :D

Kör lite VOR-holdings och inflygningar till Norrtälje flygplats. Vi kör VFR utan färdplan men jag sitter med karta framför rutorna... Sen aktiverar vi en IR-färdplan från Norrtälje till Bromma, det är lite kö bakom oss så vi kör fullgas hela vägen till missed approach. Som mest var vi uppe i 145knop indikerat, gälde att ha lugna roderrörelser.

En härlig dag, Började med en god frukost på Hotellet med Luciauppträdande. En kort sväng till RPS-Kiruna (hade hållt utbildning i går), det vart i princip bara en fika :D Därefter bar det av till Ishotellet, coolt ställe på alla sätt och vis, 4000:- per svit eller 3000:- per rum är i dyraste laget men vill ni bjuda kvinnan i ert liv på nått annorlunda så är en natt på ishotellet säkert en höjdare! På morgonen är det snökaos, vid lunch CAVOK.

Enda som var lite jobbigt var att de sprängde i gruvan (rakt under hotellet) så att man flög upp ur sängen 01:30 :-/ och undrade sömndrucket om BinLadin hittat tillbaka till Norrbotten :-OO
--------------------
Control
87th Stray Dogs VFW



Bax

#46
Fullt ös control :D  men glöm inte Team Absolut Dog's insats i söndags !
Control och jag höll vår CAP i 45 min mot Mig-29, Su-27 och Mig-21. Vi har slutfört fas tre i 87th Straydogs årliga tävling "Virtual William Tell" (Vi vann förra året ;) )
Tyvärr gjorde vi bort oss på fas 2 men under extremt svåra förutsättningar, 2 versus 4 enbart IR (svettigt). I år blir det nog inte högst upp på pallen men det är inte det viktigaste, vi har genomfört många timmar med seriös träning och utvecklats taktiskt.
Det är helt otroligt hur man kan börja med total misär för att efter några timmars träning totalt förändrat utgången.
Det är så otroligt mycket mer givande att flyga sin sim med lite seriös attityd och jag vill rekomendera alla som är intresserade att anmäla sig till 87th rekryterings pool. Hela skolsystemet i 87th har ändrats och nu är det betydligt enklare förfarande at gå igenom och man får vara med på riktiga online sessions tidigare.
Om det är nån som är seriöst intresserad så ta kontakt med nån av oss från 87th på Nosig.
mvh
Bax
Bax
87th Stray Dogs VFW


Control87th

#47
Mm, efter all vår träning mot SU27 med AA12 vart det dock lite av ett antiklimax, vårt egentillverkade träningsuppdrag var betydligt tuffare. Men det är väl som de tuffa pojkarna säger: ju mer vi svettas under träning destå mindre blöder vi i strid :D

Edit: Apropå så ser utsikten för ett IR-cert till LAN:et riktigt hoppfullt ut nu...
--------------------
Control
87th Stray Dogs VFW