News:

No significant change

Main Menu

ctrl på nya äventyr

Started by Control87th, December 20, 2004, 21:09:22

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

BEQ

Och som vanligt så ringer du inte när du ska till Västerås.... :-(

Det måste ha varit en riktigt fin kväll för flygning.

Control87th

Passerar LNA på vägen tillbaka, redan i höjd med Bålsta får jag frågan om jag vill sjunka och ombedes säga till när. Meddelar att jag lämnar 2000' för 1200', får klart lämna frekvensen för Barkaby (nu av en ny röst) blir lite konfunderad då jag dels är på färdplan och det dels är en bra bit kvar (Nu skall man veta att min transponer inte hade fungerande höjdrapportering ikväll) både till Barkaby och till de 1200' där jag går ner i okontrollerad luft. Ca 2min senare frågar den senaste rösten om jag flyger på färdplan :p Jag svarar jakande... tystnad... får "glöm inte landningsmeddelande efter att du landat".... hihihi.

Är lite orolig ett tag när jag går in mellan Arlanda och Bromma kontrollzon, jag vet vart jag är på kilometern när, men just där skulle jag vilja ha bättre koll, jävla slöa SD-kort :-/ :p Allt gick bra ändå, Landade på Barkaby exakt timmen efter jag lyfte.

Ringde Skolchefen som frågade om flygningen naturligtvis och sen om vad jag hade kvar, när jag sa att planen är en likadan resa fast till Borlänge eller Norrköpin fick jag besked om att det räcker mer än väl med en sväng till Skavsta... så vi får se vad det blir. :D

Nästan klar. :D :D :D
--------------------
Control
87th Stray Dogs VFW



Control87th

Inte ett moln på himlen, lite fuktighet i luften som gav ljusen från städerna en liten halo runt sig.

(Som sagt, jag och Bax dyker förmodligen upp i Västerås imorgon kring 10:30 :)
--------------------
Control
87th Stray Dogs VFW



Lupson

Mvh Lupson - kortklippt.

"Kustartilleriet fördröjer fienden i kustbandet till militär hjälp kan anlända".
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Core i5 E3570K - Fractal Design Define Mini - Sapphire R290 Tri-X

Bax

#20
Äntligen fick vi flyga :D
Dagen började i moll men slutade i värdens slager refräng !
Efter gårdagens fadäs åkte vi ut tidigt, kärran stod på plats och vädret var kanon - bättre än i lördags.
Vårt första startförsök går inget vidare, normalt efter en kall natt. Vi snapsar lite extra och kör igen.
Prrrrrrrrr Donk... donk.... hmmm det där lät inget vidare.
Control ser lite sorgsen ut
-ääähmeeenn....
En snabb koll - visst, några kuggar på drevet till startmotorn har slåtts av.
Vilken tur att kärran som hade punka igår står kvar och har fått däcket bytt. Control rusar in i klubb stugan för att hämta papper och jag går "walk around".
När jag kopplar in headsets och grejer så kommer där en man - vad gör du ?
Ahhhh..... snubben har hunnit boka kärran innan Control har hunnit till klubbstugan !
Nåja han skulle bara upp en kort stund med sin lille son, sen skulle vi kunna få en timme i kärran. Under tiden har en mekaniker börjat jobba på startmotorn. Han är snart klar så när pappan och sonen landat så tar vi den kärran i en timme tills den ursprungliga är fixad.
När vi för andra gången skall ut så dyker det upp en NY person -sorry grabbar jag bokade precis !
AAAAhhhhhhhrrrrgh
Med hängande huvuden går vi in till mekanikern och ger en hjälpande hand för att påskynda, vad upptäcker vi då ???
Ytterligare skador från förslitningar på kranskuggarna kring propeller axeln.
- sorry boys grounded !
Control och jag tittar desperat omkring efter något levande kött som kan offras till någon mutbar gud. Ingen tur där heller ! Vafaaan sitter damen i kaffeterian och sticker förskärare i nån NOSIG vodoo-docka (det var säkert hon som var inblandat i stormen på Halmstad LANet).
Nåväl vi bokar upp kvällen men förstår ju naturligtvis att nått annat säkert kommer emellan. Vi tar lite paus går och käkar och hör och häpna kärran står där tillslut och vi kommer iväg :D
Control kör först och briefar mig i lokala procedurer och lite i handlingen av kärran som jag inte flugit innan. Tillslut har vi kört 3 timmar och känner oss ganska nöjda. Jag lyckades med mitt mål - att köra manuevers tills Control började må illa hehehe
mvh
Bax
Bax
87th Stray Dogs VFW


Control87th

#21
Hehehe... kanske fick någon dålig sushibit :-OO

Kom hem och var rätt slut... klockan är åtta och en liten sushi plus fixa på Barkaby är allt jag fått i mig. Nu efter en Billys panpizza börjar jag piggna till. Kom då på vad jag lovade mig själv i fredags... denna helg ska bli en ren vilohelg med mycket göra ingenting. Istället vart det flera timmar i en PA28 :D Inte kan jag vila upp mig på jobbet imorn, nu börjar nästa fas i Västerås, dags att läsa mer NAV och AGK (Aircraft general knowledge) :-/ :)

ctrl:


bax:


Autologgen:
DEP 20050320 1416 ESKB ARR 20050320 1515 ESKB
DEP 20050320 1536 ESKB ARR 20050320 1617 ESKB
DEP 20050320 1623 ESKB ARR 20050320 1655 ESKB
--------------------
Control
87th Stray Dogs VFW



Nauwa

Uuuääääää!!!

Det hemskaste av alla hemskheter har just hänt i helgen, som ni kan läsa i tidigare i denna tråd så ville Ctrl och Bax komma till Gävle och hälsa på mig och min simulatorer..... och jag var tvungen att säga nej  :-(

Jag trodde aldrig att jag skulle behöva neka till ett besök, men eftersom jag och min familj är mitt uppe i en flytt till vår nyinköpta villa så var det helt omöjligt att ta mot besök denna helg.

Nåväl, vi är nu snart klara med flytten, sista mars så lämnar vi tillbaka nycklarna till radhuset och då är allt lugnt som vanligt igen. Den störtsa fördelen med flytten till villan är att jag nu bor granne med min verkstad som Viggen simulatorn står i.

Jag hoppas innerligt att jag inte behöver neka till besök i framtiden då detta gett mig stora psykiska problem  :-)

Nauwa

ft

Ctrl,
det glädjer mig att se att du håller på att lära dig Riktig Flygning och gör små cirklar längs rutten. Jag utgår från att det är i stig? :D

Nauwa,
oroa dig inte för de psykiska problemen. Såna är lättare än man tror att... whoooo... blåååå hundar, blåååå hundar.... leva med. ;)

Stercus accidit
---
Quando omni flunkus moritatus