News:

No significant change

Main Menu

Satan, vilken usel produkt

Started by BEQ, February 17, 2004, 22:41:24

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

F16_Filur

Har pluggat in spaken och den verkar inte spika. Antar att det var vad min förra gjorde? Kollade jag på rörelserna i CCP view för X-axeln så hoppade "markören" i olika taggiga oförutsägbara mönster. Detta hände helt plötsligt och oförklarligt efter cirka en månad med bra precision.
Hur mycket glapp har ni förresten i det centrerade läget? Tycker mitt är mer än ett par millimeter.... toleranserna borde vara minimala till det priset.

Däremot är inte throtteln till full belåtenhet. Just nu stör jag mig på speedbrakeswitchen. Det fasta läget "från mig" börjar kännas oexakt och svårt att få i. De olika lägena för "detents" känns också helt skumma. En annan sak är att ställer man in en lagom tröghet för precision så får man på köpet att throtteln nästan inte blir kvar i sitt läge pga lutning/tyngd.

Är tacksam för alla kommentarer om det här och vad man kan göra för att fixa/förbättra.

QuoteOriginally posted by BEQ


            Det blir så satans omständigt att få till allt i LOMAC:s interface känns det som. :-OO

Jag kan lova dig att din cougar inte kommer att fungera som den ska när du pluggar i den om den har stått ett tag. Spaken kommer att spika något djävulskt. Det kan både jag och ctrl intyga. Jag kör med CH:s USB Pro Pedals. Fungerar jättebra, men LOMAC tillåter inte att man mappar en axel till bromsfunktionen. Rätt irriterande.

Obizzz

gör en sökning på frugalsworld forum det finns bra beskrivningar för hur man gör med speedbraken...

annars händer det ctrl säger
"It's not easy because it's difficult" - François Duval, Rallye de France 2004
--------------------
Martin Ãâ€"berg
www.martinoberg.se

mar.oberg på googles emailtjänst

F16_Filur

Tack, ska kolla upp det. Hade ingen aning. Finns det ingen Nosig-manual för speedbraken?

Obizzz

nej tyvärr men är du lite händig så ser du vad som är fel när du plockar isär den.

bakåt på bromsen ska vara rakt mot spd brk texten inte snett uppåt som den är original på alla cougars.
"It's not easy because it's difficult" - François Duval, Rallye de France 2004
--------------------
Martin Ãâ€"berg
www.martinoberg.se

mar.oberg på googles emailtjänst

Lama1

Man kan komma undan utan att ta isär. Pröva att bruka en bra tång och vrid försikigt knapphuset moturs tills det är i fas med text.

Bax

Filur ! spana här

http://bax.web1000.com/HTMLsidor/hotas_cougar.htm

Med största säkerhet är switchens hållare sprucken eller sönder men det är lätt fixat, sen kan man passa på att lägga den i rätt vinkel när man  fixar.
mvh
Bax
Bax
87th Stray Dogs VFW


F16_Filur

Tack Bax! Har först sett din post idag.

F16_Filur

Tänkte bara kolla vilken adress man ska vända sig till för att beställa reservdelar. Är det här http://ts.thrustmaster.com/ och måste man använda avancerad support (alltså registrera sig) ?

QuoteOriginally posted by BEQ


            De är ju för lustiga på "Gulleplutt" (bra myntat Mupp!). JAg fick ett mejl förra veckan om att jag skulle vara tvungen att visa upp ett kvitto på min Cougar för att verifiera att den hade garanti kvar, annars skulle det inte bli nya potar till spaken. Nu kom det nerdimpandes ett mejl att de har skickat delarna - fastän jag inte producerat ett kvitto. Jag har nämligen inte en aning om vad jag skulle kunna visa upp för kvitto. Kanske ett postkvitto på att jag hämtat ut Cougarn, men det har jag knappast kvar. Återstår att se om det dyker upp några varor eller om det blir som förra gången - att det tar två-tre sådana besked innan de har skickat något på riktigt.


/BEQ