News:

No significant change

Main Menu

Satan, vilken usel produkt

Started by BEQ, February 17, 2004, 22:41:24

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

BEQ

När jag betalar 3000 kr för något man annars kan få för en fjärdedel av det priset förväntar jag mig en jäkla kvalitet. Skulle jag istället för min Saab 9-5 ha köpt en BMW M5 med alla tillbehör hade jag självklart förväntat mig att jag aldrig skulle kunna köra en annan bil utan att favorisera min M5.

Nu sitter jag här med en riktig skrothög till joystick. Jag fick äntligen förra veckan reservdelarna som jag beställde i september förra året - endast 6 mån leveranstid. Otroligt. Jag har ännu inte hunnit plocka in dem eftersom jag varit mitt uppe i att flytta till Luleå. På sistone har jag reagerat över vad ryckigt LOMAC och nu även IL-2FB reagerar i tippled. Tacka fan för det. Jag tog en titt i cougar control panel på utdata vid utslag i tippled. De var ju helt sanslösa. Vid fullt utslag bakåt har jag spikar halvvägs till 0-läget.

Borde man inte kunna kräva bättre kvalitet än så här? Jag känner mig mest sinnad att slänga skräpet och köpa en X45 eller nåt sånt istället.


/BEQ

Obizzz

Har också lite svårt att förstå varför de plockade in sånt skräp i dem, t o m relativt billiga spakar klarar ju sig utan dessa problem.

Det som är bra med cougarn är skalet och knapparna (inte alla men om man vänder dem rätt iaf :-OO )  samt programmeringen resten hade jag gärna sett bättre :(

Det lär ju inte vara en billig lösning för TM att behöva skicka ut reservdelar till alla kunder...

De kunde ju iaf valt potar som man kan få tag på enkelt så hade man sluppit besväret att gå via dem.

Problemet du upplever med spakens potar är ett nytt problem eller? Har för mig att det var throttlen du beställde delar till.

ctrl: om du ska bygga helt eget borde du ju kunna utnyttja cougarns skal mm iaf?
"It's not easy because it's difficult" - François Duval, Rallye de France 2004
--------------------
Martin Ãâ€"berg
www.martinoberg.se

mar.oberg på googles emailtjänst

Obizzz

#2
Det finns de som råkar ut för värre:



hittade den i en tråd på frugals den är inte min...
"It's not easy because it's difficult" - François Duval, Rallye de France 2004
--------------------
Martin Ãâ€"berg
www.martinoberg.se

mar.oberg på googles emailtjänst

TrakDah

LOL - men satan!

Ska vi slå vad om att vad jag sagt hela tiden är sant?
"Fjädrarna är för hårda!"
(inte för att jag trodde att detta skulle ske, men det är ju liksom "vatten på min kvarn")

/TD


Weas

Den stackarn måste ha misshandlat stickan...

Jag har inte haft något problem alls med migÃ,´n cougar, jag måste fått ett praktexemplar. Lite racklig i centrumläget, men jag har märkt att det ligger i fästanordningen för handtaget - åtminstonde en stor del av glappet. Skal titta på det nån gång...

Att pottarna spikar verkar konstigt eftersom de talade så mycket om det inbyggda filtret som skulle sortera bort alla spikar. Jag kan inte se minsta spikningar på min.

Själv är jag helnöjd, men det är tråkigt att så många haft problem.
Nordic Simulator Group
www.nosig.se


Obizzz

Jag har inte heller några problem... än

Ska skaffa någon av de moddar som gör att spaken blir stel och tryckkänslig så slipper man problem med pottar och även x/y lägena men detta kostar ju pengar men jag har sparat undan :D

Först tittade jag på FCC från White-Eagle men nu lutar det åt realsimulators variant som dessutom är billigare (200€ WE kostar 260€)
"It's not easy because it's difficult" - François Duval, Rallye de France 2004
--------------------
Martin Ãâ€"berg
www.martinoberg.se

mar.oberg på googles emailtjänst

ft

Ptja, bortsett från den trasiga throttle-poten och halvårets leveranstid... så är jag nöjd. Men det är inget bortsett från som skall behöva accepteras när man köper en så dyr spak!

Likaså borde det varit utan fasta noll-axlar och glapp.

Ångrar inte köpet men inte sköter de sina kort allt för väl.

Force-mod får det bli någon dag!

Stercus accidit
---
Quando omni flunkus moritatus

Mupp

Jag plockade fram min ur kartongen efter cirka 9 månaders viloläge, och det visade sig att trottel-pottan var ur led. När man tittar på axeln i diagnostikprogrammet är den hyfsat trött. Jag har gnällt på TM, och dom lovade skicka. Men man vill ju fan inte vänta ett halvår!

Jag har kollat lite på dom här tryckkänslighetsgrejerna, trevligt men dyrt. Men finns det inget man kan göra åt gasen också, jag tyckte det var mycket enklare att tanka i jf18 med min gamla x36, det var lättare att göra yttepyttekorrektioner med den gasen. Med cougarn blir det så ryckigt. Nån som har tips?