News:

No significant change

Main Menu

Satan, vilken usel produkt

Started by BEQ, February 17, 2004, 22:41:24

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

BEQ


F16_Filur

Ok, gjort här med. Nu läser jag även Bax post här och det verkar som att det går att fixa även när hållaren gått sönder. Det som beskrivs här http://cougar.frugalsworld.com/mods.php verkar bara gälla i förebyggande syfte.

Finns det någon annan länk med bilder som visar hur man lagar när det redan spruckit?

Obizzz

Det finns nya i metall att köpa i nödfall ska se om jag hittar länken
"It's not easy because it's difficult" - François Duval, Rallye de France 2004
--------------------
Martin Ãâ€"berg
www.martinoberg.se

mar.oberg på googles emailtjänst

F16_Filur

Där fanns en email på http://cougar.frugalsworld.com/mods.php

ubermod@optusnet.com.au

Hardware Mods - Aluminium Speedbrake and Dogfight casing

Var det den du tänkte på? Annars, vad är idéerna när man lagar en sprucken hållare, förutom att vrida den rätt?  Den måste väl oxå hålla fast switchen ordentligt, måste man limma?

Obizzz

ja det var den jag tänkte på, min hållare hann aldrig spricka så jag vet inte faktiskt
"It's not easy because it's difficult" - François Duval, Rallye de France 2004
--------------------
Martin Ãâ€"berg
www.martinoberg.se

mar.oberg på googles emailtjänst

Bax

hmmm ... ser att mina länkar inte funkar längre :-(
Jag skall lägga upp bilderna nån annanstanns så du kan spana.
Idén var att ta ett lock från en enkel kulspetspenna och såga sönder och gjöra en ny "housing" - fungerar perfekt ännu idag :D
mvh
bax
Bax
87th Stray Dogs VFW


F16_Filur

Ok, vore bra att få se lite detaljer. Tack på förhand!

Bax

#63
Ok, först limmade jag ihop den spruckna plast hållaren så gott jag kunde (epoxy).
Slipade den rund och fin på utsidan, efter att den torkat. Kollade passformen emot det avsågade skyddslocket från en budget kulspetspenna.

Därefter monterade jag denna utanpå orginal detaljen med ytterligare lite epoxy.

Slutligen monterade jag in detaljen och passade på att lägga den mer i orginalposition.

Ursäkta bildkvalitén, taget med en usel kamera.
Kan inte hitta bilden på hur jag filade om "spåren" på basen av infästningen för att få den i rätt vinkel.
Det hela var ganska enkelt faktiskt.
mvh
Bax
Bax
87th Stray Dogs VFW