News:

No significant change

Main Menu

Satan, vilken usel produkt

Started by BEQ, February 17, 2004, 22:41:24

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

BEQ

Nu när jag ändå är inte på att dissa saker tycker jag att hela HOTAS:en är helt värdelös... :D

Kände bara för det.

Horizon

Jag har sagt det förr och säger det igen: Jag är så glad över att jag skickade tillbaka min Cougar innan jag öppnade paketet den kom i. Hade gråtit blod över en sån kass produkt. Ahh, min härliga gamla MS SW... :)
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

Horizon

För det första: Jag äger ingen FF. För det andra: Vad menar du med "progg" och varför skall det fungera i XP? :)
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

Horizon

Hmm, det där vet jag inget om faktiskt. Jag släpper joysticken med ena handen när jag ska knappra något på tangentbordet eller prata. :)
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

BEQ

Ett nytt problem har seglat upp med min Cougar. Den tappar sin programmering mitt under användning. Det kan dyka upp när som helst och ni förstår säkert hur irriterande det är när man är mitt i LOMAC. Det kan hända 3-4 gånger under samma uppdrag, varvid man måste alt-tabba ut i foxy och programmera om den. Vill det sig illa måste man rycka ur den först också. Jag har provat att flasha om den (läste ett tips om att cougarn kunde bete sig illa om man ändrade datorns övriga hårdvara, vilket jag inte gjort), men det hjälpte inte. Tur i alla fall att man kan alt-tabba i LOMAC utan att det kraschar.

F16_Filur

Den där Cougarn verkar vara ett helvete.. jag har själv inte rört min sen jag fick den utbytt på garantin. Måste ha roderpedaler först.

Men du... kan du inte göra en programmering i Lomac istället? För varje "mode" (vad heter det på svenska?:-OO ) kan du ju ha 4 olika shift-funktioner. Spara sen nån config fil för nästa installation bara (i Flanker kunde man spara inställningarna till en speciell j2k.fil). Eller du saknar någon logisk programmering då?

BEQ

Det blir så satans omständigt att få till allt i LOMAC:s interface känns det som. :-OO

Jag kan lova dig att din cougar inte kommer att fungera som den ska när du pluggar i den om den har stått ett tag. Spaken kommer att spika något djävulskt. Det kan både jag och ctrl intyga. Jag kör med CH:s USB Pro Pedals. Fungerar jättebra, men LOMAC tillåter inte att man mappar en axel till bromsfunktionen. Rätt irriterande.

Wasp_EAF331

ctrl ta en titt på denna, du som gillar tvist roder.( om du nu inte redan sett den ? )
http://www.saitekusa.com/usa/prod/x52.htm

Jag har en gammal msff 1 som gör att jag fortfarande sitter o kör 98Me
:-/  men när denna kommer ut tror jag det är dags för ett byte av både OS och sticka...