News:

No significant change

Main Menu

ett F16 i hemmet!

Started by Lomez, November 02, 2002, 14:55:21

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Bax

Uuups.. en "pegasus" pit - inte dåligt - helt klart den bästa sajten !!

Har du kommit nån vart med bakgrundsljus på paneler - hur har du isåfall gjort?

Tänkte själv utgå ifrån SimLight från pegasus hemsida och sedan gjöra frontpanelen "riktig"

Det behövs inget artikelnummer utan ring Nynäshamnskontoret och fråga efter Dan Westerlund och säg att du vill ha samma som Boban och Richard för simulatorbygge.

Bax
Bax
87th Stray Dogs VFW

Bax

Du Horisonten!!  vidga dina vyer  Det finns annat än hembio, popcorn å brudar!!
Bax
Bax
87th Stray Dogs VFW

granQ

cockpit kan man inte bygga, burdar få man inga, hemabio är för dyrt.. återstår popcorn för min del då? ;)
http://www.granq.se Mitt egna krypin.
http://www.anrop.se Mer soldater, mindre flyg :)

Horizon

Bax:>> Jag håller nu på att vidga mina vyer. Återkommer med mer information inom ett halvår... ;)
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

weezer

Angående "backlight" på panelerna finns det en rad olika tillvägagångsätt..jag har valt att gravera mina paneler..(känner en kile på en skyltfirma som tillverkade mina paneler utifrån den fina skala 1:1 panel layouten som finns på simpit.org.) Panelerna är graverade på vit plast med ett svart topplager, vilket möjliggör genomlysning. Ett enklare sätt att göra det på är att lämna in panellayouten på nån firma som kan skriva ut den (naturligtvis måste man förbehandla bilden, och ta bort alla switchar mm.) och sedan klippa ut och limma på genomskinlig plast...som sagt, det finns ett par alternativ.

Fridens,
Weezer
HOTAB - Hands On Throttle And Beer

Bax

Väntar fortfarande på mitt X-keys - gått 11 dar sedan beställning
Bara den inte gått till nordpolen med good olÃ,´santa
Bax
Bax
87th Stray Dogs VFW

Bax

Nu har jag hämtat ut mitt X-keys, 908:- blev totalsumman.

Tittade in i paketet och såg en påse med USB kabel men inget kretskort ?
Vid en närmare titt så ser jag att änden på kabeln går in i ett försvinnande litet kretskort med ett ynka chip ;)

Har oxå köpt switchar ifrån en firma som heter Bejoken.

Toggle switchar i fullsize är betydligt svårare att få tag på en jag trodde, jag har köpt ett gäng Till - Till switchar men övriga Till - Från - Till, (Till) - Från -(Till) samt (Till) - Från - Till är inget som verkar vara lagerförda i fullsize modell - har nån hittat en firma som har lager på dessa så ge mig ett tipps.

Tryckknappar har jag köpt ett märke som heter Multimeck med inbygda lysdioder, dessa tänkte jag montera på en expriment platta bakom panelen.

Ingen återvändo nu

mvh
bax
Bax
87th Stray Dogs VFW

weezer

Följer ditt projekt med stort intresse...Nu när maten är slut och Julefriden övergår till operation ekonomisk återhämtning..måste jag smyga med mitt planerade inköp av X-key matrixen..Det skall bli spännande att höra hur det funkade med toggle switches..
Jag beställer nog mina kort i veckan nån gång...

Fridens Liljor,
Weezer
HOTAB - Hands On Throttle And Beer