News:

No significant change

Main Menu

ett F16 i hemmet!

Started by Lomez, November 02, 2002, 14:55:21

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Obizzz

följer också ditt projekt :) är lite sugen på MFD + ICP + vyknappar själv men någon fullsize cockpit vill jag nog inte ha eller jo det vill jag men det finns inte plats eller pengar till :) flyger ju inte enbart F4 heller så det är ju bra om man kan anpassa det lite...
"It's not easy because it's difficult" - François Duval, Rallye de France 2004
--------------------
Martin Ãâ€"berg
www.martinoberg.se

mar.oberg på googles emailtjänst

weezer

MFD/ICP lösningen är relativt enkel....Ett gammalt keyboard, lite plast och en lödpenna är allt man behöver..Har själv fungerande MFD's och ICP i min pit..Återkommer med utförligare beskrivning om någon önskar.. :) Eftersom samtliga knappar är momentana dvs funkar på samma sätt som ett vanligt keyboard, är det inga problem...det enda kruxet är att de ej går programmera, men det löser man enkelt genom att skriva om .key filen i falcon, så att FMD/ICP kommandona blir enkeltryckningar..hoppas nån förstår vad jag menar..jag har lite svårt själv att fattaq vad jag skriver..

:)
HOTAB - Hands On Throttle And Beer

Andreas

Har ni några bilder på era skapelser? Själv är jag grymt sugen på en helikoptercockpit som jag sprang på på nätet för ett år sedan. Riktig styr- och stigspak *mumma* :D

Kan tilläggas att jag inte hittar den bilden längre...
MSI Z77A, Intel i5 3570K, MSI GTX 660 ti 2GB, 16 GB DDR 3 1600 MHz, OCZ SSD 120 GB, Seagate 1 TB
TM Cougar w/ Cubpilot\'s Hallsensor mod för joystick och throttle, IJ\'s ÃÅ"ber II NXT mod, SIMPED-F16/C, TIR 3 PRO

Bax

Skall se om ja kan dokumentera lite under arbetets gång så att intresserade kan dra nytta av ens misstag.

Jag har nu hittat billiga Till - Från - Till fullsizeswitchar på bla C.Ohlsson.
Men kvalité switchar är svindyrt 40 - 100 spänn för lite udda varianter.
Är uppe i runt 1300 spänn nu i bara switchar och jag har en hel del kvar !

När jag sitter på jobbet (cockpit Embraer 145) så brukar jag dregla på alla paneler ( där finns exakt alla switchar man skulle behöva) - tänkte försöka snacka med tekniska avdelningen om dom har nått lager av sånt om man nu aldrig får tag på nån fullsize (Till) - Från - Till

Min sim kommer ej heller bli för fet - utan en transportabel variant med ICP, MFDÃ,´s, Autopilot panelen, Gear panelen, EWS, Trim panelen samt en simulator panel med bla vyer plus extra switchar.

mvh
Bax
Bax
87th Stray Dogs VFW

Obizzz

låter ju bra weezer men jag ville gärna ha en programmerbar så man slipper ändra i massa keyfiler...

läste någonstans att man med ett sånt där matrixkort kunde ha ett program och spara sina programmeringar i så att man kan byta mellan olika sim t ex

tänkte att knapparna man inte använder på ICPn alltså de som inte har någon funktion i Falcon på panelen till höger kan man ju ha funktionella ändå och ha t ex vyer på :)
--------------------
Martin Ãâ€"berg
www.martinoberg.se

zebra

Kul att följa era projekt. Hur går det med byggandet??

Assassin

Och sen när ni har MFD's och ICP's fungerande så måste ni ju köpa en pilothjälm och få dess kommunikationsystem att fungera i F4. Fast vad jag har sett så kostar sådant multum. :/

föresten, finns det någon site som säljer redan ihopbyggda komponenter såsom just MFD och ICP? Skulle vara väldigt kul att ha dem, men jag är mindre bra på att bygga det själv.
/Assassin

\"Förhelvete soldat, ficka öppen! Materielen trillar ut, skogen trillar in!\"
Brigadchef - Blå Brigaden - www.bluebrigade.org (när laptop\'en är igång)

Obizzz

MFD's finns väl i form av quickshot masterpilot testa en sökning på det men har för mig att de är ganska dyra samt att det är problem att programmera dem på nyare datorer..
--------------------
Martin Ãâ€"berg
www.martinoberg.se