News:

No significant change

Main Menu

ett F16 i hemmet!

Started by Lomez, November 02, 2002, 14:55:21

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Bax

Har inte lusläst manualen till Xkeys än men jag är osäker om man kan spara någon typ av "templets" för att på något sett ladda in hela inställningar till olika sims på en gång - jag hoppas det finns !!!

Jag håller på med layouten för ICPÃ,´n kretskort"expriment platta" där tangentbordsswitcharna skall lödas fast.

mvh
Bax
Bax
87th Stray Dogs VFW

Obizzz

Som jag har fattat det var det ett program som var under utveckling alltså det för att spara templates och man kunde få en version om man mailade företaget som gör x-keys programmet skulle släppas så småningom...
"It's not easy because it's difficult" - François Duval, Rallye de France 2004
--------------------
Martin Ãâ€"berg
www.martinoberg.se

mar.oberg på googles emailtjänst

Bax

Bax
87th Stray Dogs VFW

weezer

Nu händer det saker:)
Fick för några dagar sedan mitt X-key matrix (tack killar för hjälpen att hitta en svensk leverantör). Efter lite lödningar och kabeldragande har jag nu lyckats få en fullt fungerande Left aux panel och misc...Det är en fantastisk känsla att passera IP sätta master arm on, lazer on..osv...Fler uppdateringar följer framöver:)

För övrigt är X-key vädigt enkelt att programmera och använda..

Fridens kastanjer,
Weezer
HOTAB - Hands On Throttle And Beer

Bax

Vad bra då kan vi ställa alla frågor till dig när det blir dax för programmering.

Har du skaffat det här programmet som Obizzz snackar om (som man måste skicka efter via X-keys support avdelning) som gör att man kan spara och ladda in hela templets och inte behöver programmera om varje gång man byter sim.:D

mvh
Bax
Bax
87th Stray Dogs VFW

Obizzz

får väl ta och beställa min x-keys snart jag har allt det andra hemma...
--------------------
Martin Ãâ€"berg
www.martinoberg.se

weezer

Sådär!!
Då var det klart:)  Samtliga klickbara paneler (förutom HSI kontrollerna och fuel readout) är nu fullt fungerande..Javisst fråga på bara..programmeringen är annars väldigt simpel..Skall försöka fixa ett par bilder på min skapelse, så fort det bara går.
Nae, jag har inte hunnit testa det där programmet än..men det är givetvis ett MÅSTE!!!

Stötte för övrigt på ett problem vid programmeringen. Det visade sig att Threat warning aux power, inte har någon key combination tilldelad, så det var bara att göra en egen..tog lite tid innan jag hittat "falcon komandot" SimRwrPower...men det löste sig=)

PS. Rampstar har fått en helt ny betydelse..

Frid och fröjd!
Weezer
HOTAB - Hands On Throttle And Beer

Obizzz

--------------------
Martin Ãâ€"berg
www.martinoberg.se