News:

No significant change

Main Menu

ett F16 i hemmet!

Started by Lomez, November 02, 2002, 14:55:21

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Bax

Status rapport !

Har nu lödat experimentkortet (ICP) med switchar och dioder, fick gnugga genieknölarna lite för att få ihop en smart lösning.
Har köpt en Saitek joystick med HAT switch att demontera (100:- inklusive MigAlley :-) )
Har tagit upp hål för switchar i ICP plexiglas panelen - det var ett jäkla jobb att fila till de fyrkantiga hålen. Som tur é så ingår ramar till switcharna som döljer alla små fadäser.

Mängder av småproblem återstår att lösa - men det är ju det som är det roliga!

Jag har dessutom sågat ut instrument brädan och i samma veva upptäckt att min konstruktion inte riktigt blir 1:1 - måttuppgifter skiljer sig lite från olika källor.
Det viktiga blir nu att jag håller mig till en skala på allt.

Mitt mål är att ha ICP färdig till nästa LAN och eventuellt MFD (dessa är som bekant en betydligt enklare konstruktion.

mvh
Bax
Bax
87th Stray Dogs VFW

Bax

Hur skickar man bild till forumet ?

Måste man länka till nån hemsida eller kan man skicka med en liten jpg bild med texten - har nämligen lyckats ta några bilder på byggprojektet !

mvh
Bax
Bax
87th Stray Dogs VFW

weezer

Jag har precis fixat ett par bilder på mitt bygge..och undrar samma sak=)
HOTAB - Hands On Throttle And Beer

SledgeHammer

Men... fixa en sida på http://www.web1000.com och tanka dit bilderna. Gratis är gott.
Mvh  - Stefan -

Bax

Japp har fixat 50 meg på ovanstående sajt - har även lagt upp bilderna i html dokument
Måste därimot ta reda på hur jag tankar över det hela och FTP å hela köret - har aldrig gjort det förr ??
men snart.....
Bax
Bax
87th Stray Dogs VFW

Bax

Hahahah.. jag har lyckats (min musarm rycker som Peter Sellers i Dr. Strangelove)

Jag TROR jag har lyckats börja med en hemsida för cockpit bygget - hinner inte mer idag men fler bilder o länkar kommer !

Vafan, FTP programmet tar en j*vla tid - ska det va så???
mvh
Bax  
Bax
87th Stray Dogs VFW

Bax

Bax
87th Stray Dogs VFW

Obizzz

varför gjorde du om switcharna från små vipparmar? på lanet hade du ju såna i rätt storlek som du visade...
"It's not easy because it's difficult" - François Duval, Rallye de France 2004
--------------------
Martin Ãâ€"berg
www.martinoberg.se

mar.oberg på googles emailtjänst