News:

No significant change

Main Menu

ett F16 i hemmet!

Started by Lomez, November 02, 2002, 14:55:21

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Bax

35-665-44 såklart ! har letat mig gråhårig efter 35-655-44 haha..
Den verkar passa bra och dessutom ok pris.

Jag tänkte fösöka göra själva panelerna enligt riktiga mått men hittar ingen mått info. på nätet?
Överallt står byggprojekt på ACEII stolen med exakta mått och dylikt men inget om panelerna som ICP och EWS.
Har du nån info?

bax
Bax
87th Stray Dogs VFW

Maverix

Jag vet att jag hade en sida som hade riktiga mått osv. Här är en länk som har hjälpt mig, bilderna är skala 1:1.

http://www.xflight.de/f16/pg_org_doc.htm#Cockpitlayouts

Maverix

Bax

Jädrans.. har suttit här i 2 timmar nu - det finns hur mycket som helst på denna sajt !
Snubben verkar lagt ner lika mycket tid på att dokumentera som att bygga - vilken ärketysk -grundlicheit !

Kul med lite länkar som är up to date - spana denna:
http://www.emycsa.es/sim/html/rudders.htm

villhavillha...
Bax
Bax
87th Stray Dogs VFW

weezer

Maverix- Är själv väldigt intresserad av ett X-key 128...hade du beställt ditt från Direktronik? Hur lång leveranstid var det på den och hur verkar det fungera? Många frågor, jag vet..men jag är vldigt nyfiken och hoppas du har överseende..:)
Fridens liljor..
HOTAB - Hands On Throttle And Beer

Bax

Weezer ! jag kan avlasta Maverix med ett svar.
Jag beställde själv mitt 128x2 X-keysMatrixcard idag via telefon med Dan Westerlund på Direktronik :)
pris 642:- ex moms (vi kan få rabatt om man köper flera)
Detta är inga prylar som finns på lager så han trodde cirkus 1 veckas leverans till dom sedan skickar han en faktura till mig så att jag betalar förskott (slipper postförskottavgiften) och han skickar mojängen, så in alles cirkus 2 veckor.

Har du varit inne på tillverkarens hemsida, där finns en hel del för flightsimmers !

www.x-keys.com

Jag måste majla herr moderator så vi får en egen Cockpit tråd

Jobbar just nu på ICP panelen - har köpt lite Akrylplast för att exprementera med olika metoder för bakgrund panelljus

mvh
Bax
Bax
87th Stray Dogs VFW

Maverix

Beställde på en torsdag, betalade i förskott på fredagen, fick paketat på onsdagen följande vecka.
Servicen från Direktronik var mycket god.

Maverix
;)

weezer

tack för era snabba svar, jag har själv byggt en "Pegasus" pit, och har för närvarande full funktion på MFD och ICP (ingen grafik i MFD dock..) Detta var väldigt enkelt att göra utan Epic, X-key mm. Eftersom det rör sig om momentana knappar var det bara att strippa ett tangentbord, dra och löda kablar, skriva om .key fiolen i falcon (alla knappar måste ha endast EN keystroke), fixa en keyboardsplit och tjosan!!
Nu skall jag börja koppla funktioner till alla paneler ch dess knappar/toggleswitchar..så jag anta att det behövs ett X-KEY controler board...Vad hade den för artikelnummer hos Direktronik??
HOTAB - Hands On Throttle And Beer

Horizon

Hehe. Ni är ju helt sjuka... :p

Bygga en cockpit hemma i vardagsrummet... hoho... :)

Men... jag är nog mest avundsjuk, eftersom jag inte fattar ett dugg av vad ni pratar om. ;)
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names