News:

No significant change

Main Menu

Akvarium

Started by Rivvern_, November 23, 2009, 08:22:59

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Rivvern_

Fick ett akvarium av en snäll kollega. 75x35x35 är 90 liter va?

Efter en snabb omkullkastning av bokhyllan så fick det plats på kontoret. Nu börjar täthetskontrollen. Det får stå såhär någon timma och sen dubblar jag vattenmängden.

griffin

ctrl: check! Fint när man kan kombinera nytta med nöje sådär. Mitt problem är att dator och akvarium inte befinner sig i samma ände av huset och så lär det vara en tid framöver.

rivvern: aight, du är på G. Jag skall fota lite till helgen hade jag tänkt. Så lör/sön kan jag förhoppningsvis erbjuda lite inspirerande bilder!
snappahead

ctrl

Försöker övertala mina föräldrar att skaffa sig ett saltvattensakvarium.... Finns då otroligt fina fiskar att ha då, plus lite roliga muränor mm.
Control
87th Stray Dogs VFW


Rivvern_

Puh. Är helt färdig. Här kommer den första bilden på akvariet 1.0.

Pinnen i mitten är en gammal hederlig kvicksilvertermometer. Hoppas den är tät. Glömde ju självklart att köpa en sån där remsa man sätter på glaset.

Horizon

Jag ser ingen bild. :)
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

Rivvern_

Du kan få den via msn om du vill se.  ;)

ft

Jag såg bilden, och önskar att jag inte hade gjort det! Kan man få tag på sjunkna fartyg?! Nu vill ju jag också ha akvarium!

Måste man ha fisk i, eller räcker det med fartyget?

Annars har jag kampanjat för ca 300 l härhemma. Det skall då vara rundade ledskenor i hörnen och en utfyllnad i mitten med drivpropellrar på baksidan och vattentunnelns testsektion på framsidan.

Det har hittills fått nej. :)

Stercus accidit
---
Quando omni flunkus moritatus

Rivvern_

600 spänn nånting för hela fartyget (2 delar). Så sjukt värt det.

Kanske ingetsom ett akvarietproffs hade uppskattat, men jag tycker det är coolt. Ska fixa en webkamera i akvariet.