News:

No significant change

Main Menu

Akvarium

Started by Rivvern_, November 23, 2009, 08:22:59

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

griffin

Ok.

Vi har som sagt ett 260 liters. Med välvd yta vilket är en trevlig finess, gör att det känns större. Och vi har det på övervåningen i ett hus byggt på 60-talet.
Så tappa inte sugen. 560 liter *är* stort och kanske lämpar sig bättre i en källare eller på markplan, det vet jag inte.

Du kommer (troligtvis) inte bli besviken på ett hälften så stort akvarium. Gå in i närmsta akvarieaffär och kika på t.ex. ett Juwelakvarium (som jag länkade ovan).
Större akvarium -> mer vatten att byta, mer yta att rengöra etc etc.

Du kan ha ganska stora firrar i ett 2-300 liters och det är vad du fyller det med och hur du dekorerar som avgör inte storleken.
snappahead

Horizon

Quote from: RedRiverKanske bättre som sagt att köpa datorprylar.

Ja, du kommer bara att tröttna och det kommer att ta en massa tid som du kan lägga på annat kul. Som att bygga en friggebod som du kan ha som fågelvoljär! Jag har alltid drömt om att få ha en grå jako, det skulle vara något. :)

We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

ctrl

Control
87th Stray Dogs VFW


griffin

Fina bilder! (På ormen  :tongue1:)
Hur ofta äter hon?
snappahead

griffin

Rivvern, tappa inte modet nu pga din lilla setback. Vad har du för budget? Leta vidare! :D
snappahead

Rivvern_

#37
Vad hårig den är på bröstet...   ;D

Riktigt fin orm. Kan du inte göra en datorlåda i plexiglas där du kan ha ormen i när du åker på lan.


Griffin: Jag funderar fortfarande och scannar blocket efter klipp. Eventuellt har jag fått ett 100nånting liters gratis.  ;D

griffin

=)

Som jag har funderat kring, kombinera vattenkylning med akvarium.... hmmm...
snappahead

ctrl

Planen är faktiskt att ha en radiator som botten på terrariet och därmed ta tillvara på spillvärmen från min server.

Just nu får hon en liten råtta med ca. 10 dagars mellanrum. Beroende på bytesstorlek så kommer det snart att handla om 3-4 veckor mellan måltiderna.
Control
87th Stray Dogs VFW