News:

No significant change

Main Menu

Akvarium

Started by Rivvern_, November 23, 2009, 08:22:59

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Horizon

Korv och storpacket med Twix (som borde hetar Raider fortfarande!). Håller med dig i resten. Diabolisk inrättning var ett bra uttryck, hehe. _Men_, när man väl hittat en sak som passar hemma (när jag fått humma och sinka beslutet några månader) så är de billiga och bra. Vi har en tresits Ektorpsoffa med vit klädsel. Jäkla fin soffa för bara 3500 spänn måste jag säga!
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

ctrl

Control
87th Stray Dogs VFW


griffin

Otroligt fascinerande! Gillar "hjäspningen" på slutet :)
Jädrar vad snabbt hon högg där. Hade varit ännu mera intressant med levande föda men jag antar att det dels är ett praktiskt problem att hålla sig med levande mat, sen finns det väl motstånd mot sånt också... och när hon nöjer sig så bra med färdigdödat så...

Fin orm!
snappahead

Horizon

Fy fan vad läskigt! :D

Ska vi ses någon gång i Sthlm så får det bli på flygfältet, ctrl. ;)
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

ctrl

Många ormar kräver levande föda i början, det tar ett tag för dem att vänja sig.

De två största anledningarna till att man vill få över dem på död föda är dels att det är lättare att lagra en större mängd fryst föda än att antingen behöva handla ofta eller ha en stinkande foderfarm hemma. Den andra anledningen är för att skydda ormen. Även små harmlösa möss kan få till ett bett eller två innan de går åt, sen är det större risk att levande föda för med sig parasiter eller sjukdomar...
Control
87th Stray Dogs VFW


Rivvern_

Quote from: griffin on November 24, 2009, 19:45:03
Otroligt fascinerande! Gillar "hjäspningen" på slutet :)

Samma här! Riktigt fin orm du har.


Jag har kört bil hela kvällen utan att få med mig något akvarium hem. Återkommer med rapport imorn.

griffin

Doh, trist Rivvern.

Ctrl: japp, jag är med. Det var lite det jag trodde. Och väl van vid "tillagat" antar jag att man inte vill ens temporärt ge levande, med risk för att skapa en "kräsen" orm...?..

Hur ofta äter den?
snappahead

Rivvern_

Rapport.

Ringde på akvariet. Prutade ner 500 spänn. Lånar släpkärra. Åker 1,5timmar. Tittar på akvariet. Skitfint! Heltäckande lock/lysrörsarmatur. Kanonfint som sagt. Jag tar fram plånboken och håller den i handen. Men. Jag börjar sakteligen inse att det är för stort. Jag börjar tveka, svettas. Skit! Det är föööör stort! Jag vågar inte ställa detta monstret på våning 2 i vårt betonghus från 50-talet. 70/80kg akvarium+15kg ställning+200kg grus+500kg vatten. Jag tackar nej. Misstänker att de blev besvikna då de försökt sälja det sen i slutet av sommarn.

Så kan det vara. Just nu tvekar jag. Ska jag skaffa ett mindre 200-300 liters eller ska jag strunta helt i det. Suck. Kanske bättre som sagt att köpa datorprylar.

Slut rapport.