News:

No significant change

Main Menu

Sammanfatta simläget!

Started by griffin, June 05, 2002, 21:53:53

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Mr Jim

Alla har personliga preferenser och vi sim nördar tenderar till att vara som veganer. Vi äter inte kött oavsett hur mkt folk försöker få oss att göra det ;)

Skämt åsido. Jag ser inte CFS3 som ett hot mot IL-2 men är dock mkt sugen på CFS3 pågrund av likheter med hederliga Secret Weapons of the luftwaffe. Samt RPG elementet.

Kanske har vi glömt att nämna att en expansion är på G till IL-2 också med nya plan och nya theaters. Äntligen får jag även min Fw-109D-9 samt K-4 109:a. Mums. Jotte har säkert hela listan på grejer. Se IL-2 thread:en.
\"The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing\" - Edmund Burke (1729-1797)

För att kontakta mig, maila på jimmy.larssonSNABELAgmail.com
To contact me directly mail me at jimmy.larssonATgmail.com

Horizon

Griffin:>>

F4UT (Falcon4 Unified Team) heter teamet som numera vidareutvecklar Falcon 4.0. Kolla in deras hemsida på http://f4ut.frugalsworld.com/

Maverix, ctrl eller Sledgehammer kan säkert berätta mer fakta om F4UT om du vill.

Den senaste stora patchen till Falcon4 heter ju SP3 (SuperPak 3), och innan dess var det SP2 (eller njae... SP2 sög rätt bra faktiskt) och SP1 som gällde. (Innan dess var det väl eFalcon 1.10 om jag inte minns helt fel).

Därav uttrycket SPx när man talar om de olika "SuperPaks" som släppts.
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

Maverix

Inte nog med det, WinXP har fått SP1 och snart släpps SP3 till Win2000:D

Maverix

Clark

Jag tycker dock inte vi ska glömma bort Jane's F/A-18. Det må så vara att den saknar dynamisk kampanj men allt annat har den. Och även där är ju Matt Wagner inblandad.
Multiplayer är väldigt stabilt och man är i stort sett uppe och flyger på två minuter.

Clark

\"There may be a slight ringing in your ears. Fortunately, you\'ll be nowhere near them.\" - Cecil - The Simpsons

AMD Athlon 1.2
1 GB RAM
MSI GeForce FX 5200 128 mb & Voodoo 3 2000 PCI
SB Live! 5.1

SledgeHammer

2 minuter? Arkadspel? ;-)  (du bjöd ju på den =) )

Mav: SP3 till Win2k "Real Soon Nowâ„¢" =)
Mvh  - Stefan -

Clark

Jaså. Så laddningstiderna måste ligga på minst 10 minuter för att ej klassificeras som ett arkadspel? Och innehålla minst en CTD?

Anledningen att jag tycker bättre om JF/A-18/JF-15 är väl att jag har spenderat så mycket tid väntandes på nästa version av Falcon, så att man har flygit de andra två istället.
Först nu när SP3 har kommit ut ska jag ge mig på Falcon och förhoppningsvis lite online med.

Vad det avser denna topic tycker jag att JF/A-18 skall nämnas eftersom det fortfarande, i väntan på LOMAC, är den enda riktigt "hard core" simulatorn jämte Falcon som finns ute.
Clark

\"There may be a slight ringing in your ears. Fortunately, you\'ll be nowhere near them.\" - Cecil - The Simpsons

AMD Athlon 1.2
1 GB RAM
SB Live! 5.1

Clark

Ctrl,
Jag förstår vad du menar. Det var inte meningen att nedvärdera Falcons kampanj. Den är faktiskt ganska imponerande, även om den har haft sina brister. Nu verkar den vara fixad. Jag har som sagt inte testat co-op ännu i Falcon, men hoppas göra det inom kort och skall då omvärdera simulatorn.
Det som gör F/A-18 imponerande trots bristen på dynamisk kampanj är dess enastående kommunikationssystem, och så givetvis hangarfartyget och allt det för med sig.

Clark

AMD Athlon 1.2
1 GB RAM
SB Live! 5.1

SledgeHammer

Clark: Jasså, du sytfade på laddningstid... Trodde du menade att det tog ca 2 minuter innan man, ja... Men 2 minuter? Är inte det rätt lång tid?

ctrl: Dynamisk kampanj är ett måste!
Mvh  - Stefan -