News:

No significant change

Main Menu

Sammanfatta simläget!

Started by griffin, June 05, 2002, 21:53:53

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Clark

2 minuter från ICQ -> BC -> luften, syftade jag på.

Detta gäller inte F4, inte ens i single player.

Clark

\"There may be a slight ringing in your ears. Fortunately, you\'ll be nowhere near them.\" - Cecil - The Simpsons

AMD Athlon 1.2
1 GB RAM
MSI GeForce FX 5200 128 mb & Voodoo 3 2000 PCI
SB Live! 5.1

griffin

Känsligt det här grabbar... :)

Hej Jim för, det var ett tag sedan!

Janes F/A-18 har jag. Men jag har knappt kört det. Det var ett tag det kom fler simmar än man hann med att lira... och vid tillfället hade jag ingen bra burk. När jag väl fick det så var dem med W2K som F18 inte stödjer. Nu har jag länge varit övertygad om att det bara är skitsnack (det är installern som vägrar) och tydligen går det att köra. Jag tycker den verkar helt ok!

SP3 verkar ju lovande! Hur många av UT kommer från eTeam? Och finns det kommersiella intressen i UT? Hur ser framtiden ut, är det en SP4 på G?
snappahead

Clark

SP3 funkar bra. Inga problem än så länge. All stuttering är borta.
Har inte hört så mycket om SP4, men det verkar gå åt det hållet.
Kommersiellt sett kommer G2Interactive med Falcon Operation Infinite Resolve till hösten. Det är en vidareutveckling av SP med bl.a. flygbar A-10.

Jag tror nog F/A-18 ska gå igång under 2000. Testa, och ge det lite tid.
Clark

\"There may be a slight ringing in your ears. Fortunately, you\'ll be nowhere near them.\" - Cecil - The Simpsons

AMD Athlon 1.2
1 GB RAM
SB Live! 5.1

griffin

QuoteOriginally posted by Clark

SP3 funkar bra. Inga problem än så länge. All stuttering är borta.
Har inte hört så mycket om SP4, men det verkar gå åt det hållet.
Kommersiellt sett kommer G2Interactive med Falcon Operation Infinite Resolve till hösten. Det är en vidareutveckling av SP med bl.a. flygbar A-10.

Jag tror nog F/A-18 ska gå igång under 2000. Testa, och ge det lite tid.

Kommer det då bli en split på Falcon? En fortsättning av SP3 samtdigt som en komersiell variant av SPx? Eller blir det samma?

Vad gäller att få igång F/A-18 under 2000 har jag inte provat men nån i forumet för densamma gav mig tips om hur man förbigår installerchecken av os-version. Så det skall jag prova så fort jag kan!
snappahead

Clark

Jag vet inte. Som jag fattade det innan så var SP3 slutet. Men nu verkar även det få fortsätta till en SP4.
Jag antar att Falcon OIR är ett försök för att få in pengar till Falcon V.
Kolla in www.frugalsworld.com och f4ut.frugalsworld.com för uppdateringar.

Clark

AMD Athlon 1.2
1 GB RAM
SB Live! 5.1

Mr Jim

Ctrl>Well jag skulle gärna hellre se en dynamisk kampanj ala Red Baron i IL-2 och inte en som i Falcon 4.0 eftersom kampanjen i Falcon 4.0 är fiktiv kan den utan som helst moraliska/etiska problem sluta lite hur som helst. Spelar du Red Baron I eller II så kan du bli framgångsrik och skjuta ner kända äss och medverka i kända slag men du kan inte ändra utgången på kriget.

Men håller med. IL2 borde få en ordentlig offline upplevelse. Men att jämföra med Falcon 4.0 tycker jag är magstarkt.

Vi har redan haft denna diskussion så många gånger men likaväl kommer samma argument och motargument upp ;)
\"The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing\" - Edmund Burke (1729-1797)

För att kontakta mig, maila på jimmy.larssonSNABELAgmail.com
To contact me directly mail me at jimmy.larssonATgmail.com

Clark

Jag håller med Mr Jim. Jag hade föredragit en mera strukturerad kampanj där ens insats hade mindre betydelse i det stora hela. Kanske inte få välja uppdrag själv, kanske få ett mindre område att verka i eller liknande. Mera restriktioner alltså.
När jag flög igenom den första kampanjen så flög jag de sista uppdragen bara och försökte skjuta ner så många fiendeplan som möjligt över hela Korea. Inte realistiskt men det bästa sättet att vinna. Det var inte tråkigt men orealistiskt. Du kunde se på uppdragsplaneringen var de flesta fiendeplan var, och flyga dit och skjuta ner dem.

Clark

AMD Athlon 1.2
1 GB RAM
SB Live! 5.1

Horizon

Mer restriktioner?? Är du alldeles från vettet karl!? Det är ju friheten att kunna påverka kampanjen från så många olika håll som gör hela F4 så underbart!

Att bli låst i ett antal scriptade kampanjer skulle ju helt ta död på det roliga (tycker jag).

Ta t.ex. kampanjen i USAF. Efter ett antal försök är det inga problem att klara uppdragen eftersom motsåndarna alltid dyker upp/skjuter på samma ställe/tidpunkt.

Nej, anledningen till att just F4 har fått så många piloter är enligt min mening just den dynamiska kampanjen. Jag tror inte att F4UT hade suttit och filat så mycket på produkten om det inte hade varit för kampanjens skull.

Till sist ett litet tillägg:

Varför skall insatsen man gör inte spela så stor roll i det stora hela? Det skulle ju vara som att spela fotboll, och hur många mål man än gjorde, så skulle Argentina vinna med fem mål mer!  ;)

(Detta var mina egna helt personliga tankar kring Falcon 4 och i synnerhet dess dynamiska kampanj).
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names