News:

No significant change

Main Menu

Sammanfatta simläget!

Started by griffin, June 05, 2002, 21:53:53

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

griffin

För en som varit helt borta på sim-marknaden i ett halvår: Sammanfatta läget! Några exempel (och inget annat):

- Status på Falcon? SP3 såg jag nåt om.... framtiden?
- Vad händer med Flanker? LOMAC?
- Vad är på G? När? Hur? Var?

De flesta frågor finns det ju svar på om man tittar, men ni som håller på - hur är läget egentligen, berätta!

Snart kommer jag antagligen ha dator igen och då vill jag ju vara så förberedd som möjligt så att jag kan börja spaka de rätta simulatorerna med de rätta patcharna (osv) så snabbt det bara går :)

Jens "Griffin" Olsson
snappahead

griffin

okey dokey! Falcon gillar jag. Har jag. IL2 är jag sugen på! Att jag missar Cougar tåget svider, men det finns/fanns inte en suck att skrapa ihop så mycket... men jag SKA ha en! Förr eller senare!

Berätta mer om SP3! Och fortsätter de med en SP4 eller vad är nästa steg? Är det e-team som fortsatt eller? Vad hände med de som köpte rättigheterna till Falcon4? Och hur kommer Maverix in i bilden? Jag är, som ni ser, mycket förvirrad. :)

Jens
snappahead

Silverback

SP3 är fantastiskt, satt till 02 inatt och kollade, ser otroligt välarbetat ut, ser fram emot kommande delar av manualen som kommer att skapa en riktig falcon bibel. Dessutom väntas massor av nya 3d modeller, high-res skins, balkans släpps snart, och ny kampanj av Tom "Saint" Lauder som utspelar sig i Korea 2005.
Snart komer också cockpits i 16x12 från Ayes och Paul Wilson.
SPx regerar och kommer bara att bli bättre, större och vackrare.

LOMAC har alla förutsättningar att bli riktigt bra, Matt Wagner och grabbarna har visat vad de kan med Flanker 1.x och 2.x, nu tillkommer plan med roligare avionics och förhoppningsvis bättre ljud och mera "atmosfär", något jag saknat tidgare.
IL-2 är jättebra, jag är inte heller nåt prop-head så jag har mest kollat på ytan.
Xicat har precis släppt  Janes Attack Squadron, har fått OK kritik. Ytterligare en i raden av ointressanta propsimmar för mig.
Falcon:OIR kommer att bli en höjdare, redan i höst kommer den. Det kommer att bli allt som SPx är plus ny grafikmotor, väder, turbulens, RIKTIGA moln, NY MP kod etc etc etc givet köp.
under sommaren/hösten kommer också Project 1 som verkar spännande, påminner lite om MIG Alley, men fantastisk grafik.

På Horisonten finns ju sedan länge FV, ingen vet särskilt mycket, men det är ju det STORA hoppet för framtiden.
Silverback
Stockholm, Sweden
Abit KT7-RAID, TBird 1.4 GHz, 384 MB PC133 RAM, GF3 Ti200, IBM GXP 70, WinXP Pro
HOTAS COUGAR #1582 Moddad till ÃÅ"berCougar-standard.

SledgeHammer

Maverix, jag och ctrl är aktiva betatestare i F4UT.

SPx!!! Yes! =)
Mvh  - Stefan -

griffin

QuoteOriginally posted by SledgeHammer

Maverix, jag och ctrl är aktiva betatestare i F4UT.

SPx!!! Yes! =)

F4UT? SPx? ...
snappahead

Nemo

*muttrar*
Vänta bara tills CFS3 är ute.. :-I

griffin

QuoteOriginally posted by Nemo

*muttrar*
Vänta bara tills CFS3 är ute.. :-I

*muttrar ännu mer* Sluta tala i gåtor! Ah, vänta nu... Combat Flight Simulator. Ok...

Fan, det vill jag ha! Och MSF2002pro... allt! Jag har visserligen en del simmar men de börjar bli till åren. Så jag skulle väl behöva en sissådär 10.000 kronor och köpa upp mig på det senaste, med Cougar och allt. Visst ja, en 30 till för datorn då. ;-D

Som jag brukar säga, det ena utesluter inte det andra! Man kan ju köpa båda!
snappahead

Nemo

QuoteOriginally posted by griffin
det ena utesluter inte det andra! Man kan ju köpa båda!

Hahaha... försök övertyga IL-2 piloterna det! ;)