News:

No significant change

Main Menu

Sammanfatta simläget!

Started by griffin, June 05, 2002, 21:53:53

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Clark

Med restriktioner och mindre roll i det stora hela så skulle kampanjen vara mera realistisk med tanke på hur en RL-stridspilot har det. Givetvis är det tråkigt i en simulator att inte kunna påverka alls. Men när det i Falcons fall blir en känsla av att mest flyga runt och ta död på så många fiendeplan som möjligt enbart för att vinna, och inte bry sig om restriktioner som skulle finnas där i verkligheten, känns det inte särskilt realistiskt. Jag skulle föredra en lika stor kampanj som i Falcon men där man till exempel fick ett mindre område att ha som ansvar (liknande de rutor som tilldelades olika skvadroner i Desert Storm).
Detta skulle göra att man fick mindre mål att uppnå och kanske än bättre realismkänsla.
Detta är givetvis en personlig inställning till hur jag skulle vilja ha det. Det bästa vore givetvis att få en fungerande kampanj som i Falcon i Desert Storm-storlek som funkade helt och hållet. Men detta är väldigt svårt att göra och Falcon försökte men räckte inte ända fram enligt mig. Därför vore det bättre att begränsa sig för att få mer realism.
Jag är precis som du Horizon en stor motståndare till scriptade saker.
Jag har inte testat USAF men den scriptade kampanjen i F/A-18 är väldigt klurigt gjord, med många slumpmässiga händelser vilket gör den oförutsägbar.
LOMAC ska tydligen ha en "Dynamic Battle Generator". Vi får se hur långt den räcker.
Clark

\"There may be a slight ringing in your ears. Fortunately, you\'ll be nowhere near them.\" - Cecil - The Simpsons

AMD Athlon 1.2
1 GB RAM
MSI GeForce FX 5200 128 mb & Voodoo 3 2000 PCI
SB Live! 5.1

SledgeHammer

SP4 kommer med mer flygbara plan, mer databasändringar (modeller, texturer mm), TacRef, datapill mao.
Och A-10 är fullt flygbar. Tanka ner Aeyes A-10 cockpit och testa vet jag! Kampanjen tänker jag inte ge mig in på mer än att säga att det tar ett tag innan man förstår hur bra den är och hur mycket man kan pilla själv för att påverka den.

Jag har testat janes F/A-18 men det föll mig inte riktigt i smaken. Och komm inte med att den har bättre systemsimuleringar än F4 bara =)
Mvh  - Stefan -

griffin

QuoteOriginally posted by SledgeHammer

SP4 kommer med mer flygbara plan, mer databasändringar (modeller, texturer mm), TacRef, datapill mao.
Och A-10 är fullt flygbar. Tanka ner Aeyes A-10 cockpit och testa vet jag! Kampanjen tänker jag inte ge mig in på mer än att säga att det tar ett tag innan man förstår hur bra den är och hur mycket man kan pilla själv för att påverka den.

Jag har testat janes F/A-18 men det föll mig inte riktigt i smaken. Och komm inte med att den har bättre systemsimuleringar än F4 bara =)

Hehe, i alla fall jag kommer inte med något annat än att jag älskar moderna jets för mycket för att inte vilja köra en simulator värd namnet, kampanjer etc till trots. Så inbiten simmare är jag inte, snarare flygfanatiker...  jag har nog i ärlighetens namn inte tålamod till att sätta mig in i Falcon 4s alla vrår. Å i andra sidan känner jag mig direkt förolämpad av arkadflygspel. Nej, bra fysik, snygg grafik och förenklad verklighet i den bemärkelsen att den får lilla mig att *tro* att det är helt och hållet som på riktigt utan att för den skull behöva vara det! Men får jag välja mellan realism/svårt och orealism/enkelt blir det givetvis det första. Vad det sedan gäller kampanjer... jag brukar sällan komma så långt så jag vet inte.... :)

Sån är jag. Därför kan jag älska både F4, F18, MSFxxx etc...

Visst ja. Öppenhet är bra. Jag älskar det öppna med F4 och att communityn driver utvecklingen framåt! Att "slumpen" skulle göra en komersiell produkt så långlivad och bra är helt makalöst! Jag hade visserligen kunnat tänka mig steget längre - open source. Men som sagt, cool! Sedan gillar jag modbara spel! Det är så himla rätt! Det är ju ändå för spelarna som spelet är gjort och smaken är som bekant... så varför inte låta dem själva få lite "makt". Så SP4 låter... mums!

Jag är fortfarande otroligt kåt... eh vänta nu... sugen på att få grotta i den där läckta Falcon 4 koden... Bara för att! Jag skulle nog inte kunna göra underverk med den men just känslan av kontroll!

..och så är det med simmarna med! Det var jag det. Så jag kan nog bli övertalat att älska vilken simm som helst ;-)

Mat nu! Vi ses!

Jens
snappahead

SledgeHammer

Mvh  - Stefan -

SledgeHammer

Och nu har President Stefan beordrat Loadmaster Jott att hänga på 4st Hammers så att Pilot SledgeHammer kan göra ett stort hål i lämplig DPRK installation.

=)
Mvh  - Stefan -

Mr Jim

ctrl>För att IL-2 handlar om WW2 där några miljoner dog(på riktigt). Men att tycka att IL-2 "borde" ha samma kampanj som Falcon 4.0 tycker jag är helt fel just för att falcon 4.0 kan ha en kampanj som kan sluta hur som helst eftersom den ej bygger på en historisk händelse. Det borde väl ganska logiskt ha framgått från mitt förra argument. Men skrev det förtydligat nu.

Och tro icke att jag ogillar F4(Eftersom du verkar ta det så). Det är nog den sim jag gillar mest av de "moderna". Det går inte att jämföra en ww2 sim med en modern-era sim bara. Det blir som helt fel.

Vill du fortsätta diskussionen får du gärna hellre skicka ett mail än att vi håller på här. Folk skulle enbart bli irriterade.

Sen skulle jag även vilja säga att jag personligen inte provat JAnes F-18 särskilt mkt för att kunna argumentera riktigt kring det. Dock ser jag lätt F4 och JF18 existera sida vid sida eftersom dom simulerar olika plan. Dock så finns ju F18 flygbar i Falcon 4.0 med kanske inte med direkt samma features som i Janes F-18. Sen gillar jag ATC;n i janes som jag faktiskt testat hos en kamrat.
\"The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing\" - Edmund Burke (1729-1797)

För att kontakta mig, maila på jimmy.larssonSNABELAgmail.com
To contact me directly mail me at jimmy.larssonATgmail.com

Mr Jim

Och denna tråd ska inte bli en tråd för att visa att Falcon 4.0 är bättre än Janes F-18. Då låser jag den. Den ska visa Griffin att han borde testa både helt enkelt så han får dra sina egna slutsatser.
\"The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing\" - Edmund Burke (1729-1797)

För att kontakta mig, maila på jimmy.larssonSNABELAgmail.com
To contact me directly mail me at jimmy.larssonATgmail.com

Horizon

Precis... Vist talat av mannen som har beställt, men aldrig verkar få sin nya dator... ;) :)

Nu tycker jag att vi alla enas om att kampanjen i F4 är fantastisk, och att alla andra simulatorer och kampanjer också är helt fantastiska. :)

Dags att pounda lite DPRK mech's. Jag tror jag laddar med lite gamla hederliga MK-20's idag... :D
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names