Vad som händer i mitt liv...

Started by Dubble0zero, February 15, 2009, 00:40:50

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Dubble0zero

Haha... du kanske ska utöka dina erfarenheter lite då, det lär väl finnas många inom FMCK som kan låna ut nån gammal endurohäck som du får köra sönder... ;)
...000... =)

Horizon

Enduro är en manlig motorcykelsport. Ju mer lera, desto mer manligt. :)
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

Dubble0zero

Japp, enduro är manligt... gärna med ett gammalt blysänke från sekelskiftet till hoj...  ;)
...000... =)

Horizon

Min KDX 200 var knappast något sänke men jag fick den att sitta rätt bra fast i leran ändå. :)
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

Dubble0zero

hehe jo min TT var väl inte så jättetung heller egentligen, men inget är lätt när man har lera upp till knäna och tycker att det är jobbigt att bara lyfta fötterna... :)

Något som däremot var tungt var den BMW F650GS jag hade nere på NZ. Den kändes lätt när man körde med den (även när vägen tog slut), men det räckte med en liten lerpöl eller lössand som man var tvungen att lyfta upp den ur för att inse att det inte är någon endurohoj...
...000... =)

Brat

Jag skulle vilja ha en Triumph Tiger 955i, av tidigare modell, inte de senaste bastarderna! Skaffade MC-kort samtidigt med bilkortet 1980. Undrar hur en sån är att baxa upp, nu har jag ju lite motvikt att ta till, med mina 196cm och <200kg! Men ändå?
-Brat

Dubble0zero

Troligtvis något lättare än min BMW R1100S, jag kan inte påstå att jag har kört riktiga lerhål med den, men lite ute i terrängen  har den varit också... ;D
Det riktigt jobbiga med den typen av hojjar och terrängkörning är att man inte vill köra sönder de, så detdär med att ta fart och använda moment genom/över hinder blir lite begränsat... annars är det kul det också... =)

Angående Triumph så är det nog trevliga hojjar, jag har hört mycket gott om den motorn, det enda negativa jag personligen har märkt var ett en kompis tappade kylaren och inte kunde hänga med på en tur, det var tydligen nått standardfel på vissa årsmodeller, i alla fall på speed tripple...
Och, ja, de äldre som kom runt 01 är betydligt snyggare, men det är nått genomgående för alla märken och modeller tycker jag...
...000... =)

Horizon

Brat, hur jefvla stor är du egentligen!? Är det Magnus Samuelsson som döljer sig bakom ditt nick? :D

Speed Triple har ett riktigt skönt ljud med rätt ljuddämpare! Hade gärna kört en sån bara för ljudets skull.
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names