News:

No significant change

Main Menu

Vad som händer i mitt liv...

Started by Dubble0zero, February 15, 2009, 00:40:50

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Rivvern_

Woa! Den ser ju riktigt fet ut! .... och dyr.

Dubble0zero

Sorry att jag inte har skrivit nått på ett tag, jag har skrivit mest på facebook. (sorry horisonten) =)

Jag är hemma ifrån sjukhuset och har varit ett tag, allt gips är borta. I morrn blir det tillbaks till sjukhuset så ska de kolla om knäet har läkt tillräckligt för att jag ska kunna börja gå med protes. I övrigt så är det bara träning kvar så att jag får upp rörligheten i armen och handlederna...

Jag har också fått ett fint formulerat brev ifrån polisen i kerikeri där de berättade att det var mitt fel, och att jag fick en officiell varning för "dangerous driving" men att mina skador är straff nog för det brottet, därför kommer jag inte få något mer straff.
Jag har svarat och frågat om detaljer, inte för att det kommer att göra nått i praktiken, men jag vill endå reda ut hur det var, inte bara acceptera att de i husbilen säger att jag var på fel sida vägen... men men, vi får se hur det går, jag tänker tjaffsa lite med de i alla fall.

I övrigt så sitter jag mycket framför datorn, och då och då blir det grillning med kompisar... lite som förut fast jag inte kan köra hoj nu... :P
Den där hojjen är ju lite kul som koncept, men jag tror faktiskt inte att jag kommer att behöva någon annan hoj, eller ens bygga om den jag har. Alla som är insatta och bör veta nått har varit väldigt positiva och sagt att det inte kommer vara några problem att köra hoj med protes, så jag avvaktar med ombyggnationer och köp av speciella hojjar. =)
...000... =)

ft

Utan sån där växlingsmoj också? Vore ju göttigt som fan i så fall, surt att vara låst till en hoj. Hur fixar man växlingarna?

Stercus accidit
---
Quando omni flunkus moritatus

Dubble0zero

Man gör väl som vanligt helt enkellt... kan man växla i en crosstövel så går det nog med protes också...  :)
...000... =)

griffin

Tycker du gör helt rätt som kräver svar.

snappahead

Horizon

Det har väl med självrisker osv att göra om du är skyldig till att ha orsakat olyckan eller inte? Kan vara värt att kolla upp så du inte blir av med försäkringspengar...
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

Dubble0zero

Alltså pengarna för MC försäkringen är redan borta tror jag, samma sak med pengarna för själva hojjen och de kläder som förstördes eftersom att jag bara hade trafikförsäkring, jag ska ringa försäkringsbolaget nu när det är "uppklarat" och höra vad de säger...
Reseföräkringen är det som betalar sjukvård, resor och allt sånnt, så den täcker hur som.

Visst är det pengar, men framförallt så blir jag sur på folk som ljuger, och det är mer än anledning nog för att jag ska fortsätta tjaffsa med de, även om det inte kommer att förändra nått ekonomiskt.
Sen kan jag ju inte heller vara helt säker på att de ljuger, men då får de se till att lägga fram vettiga bevis innan jag accepterar att det var mitt fel
...000... =)

ft

Angående växling och crosstövlar, så inte fan vet jag. Den enda cross jag vågar köra fort nog i skogen för att behöva mer än en växel har automatlåda... :D

Stercus accidit
---
Quando omni flunkus moritatus