Vad som händer i mitt liv...

Started by Dubble0zero, February 15, 2009, 00:40:50

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

ft

Oooh, 650GS? Suuuugen! Vilken årsmodell var det på den? Tyvärr är den 08 och framåt som hägrar för mig, med de nedtrimmade 2-cylle 800cc-motorerna. Dyrt. :(

Stercus accidit
---
Quando omni flunkus moritatus

Dubble0zero

Det var en 01a, så det var enstånkan, den gick riktigt bra, inte som min S när det gäller landsväg förståss, motorvarvet var lite väl högt när man höll över 120 (den toppade 180), och det märktes stor skillnad i effekt, men där nere är det så få vägar du vill köra snbbare än 120 på endå, och den var bra mycket lättare att köra på grus, sten och lös sand än min S, så det var en bra hoj för den resan...

Jag lär nog läga upp lite bilder och skriva nån rapport nånstanns när jag orkar så att ni får se den...
...000... =)

Brat

Jag har legat och nosat runt 200, men slutat med 3 liter cola per dag sedan januari, så nu är kläderna lite rymligare, har dock inte vägt mig på länge då jag ändå får använda balvågen på jobbet (där kan jag inte avläsa resultatet själv utan måste lita på arbetskamrater, vilket kan vara lite lurigt) Jo, jag är lika muskulös som Magnus Samuelsson, men mina är koncentrerade till magtrakten! ;)

Jag tror att Tigern borde vara som klippt och skuren för våra dåliga vägar, skulle nog inte ge mig ut i terrängen med den om jag inte måste, men en och annan grusväg borde den ju klara, dessutom klarar den min vikt vilket är en fördel. Och sämre motionsredskap kan man ju hitta! :)
-Brat

Horizon

#59
Ja jäklar, tre liter cola om dagen låter inte hälsosamt. Bra att du gjort dig av med den vanan!

Vad heter/hette den där coola svenska offroadaren som började säljas någon gång under 90-talet? Tror det var några killar från Husaberg som startade eget och gjorde en riktigt vass stor sak på 1000 kubik. Hette den något med Northland eller Outback kanske? Den var iaf vass som attans och perfekt att spruta grus med.

Edit: Efter lite googlande presenterar jag... tadaaa! Highland Outback med v-twin på 950 kubikcentimeter! :)

http://motard.concode.com/highland/articles/highland-02-7.pdf
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

Swebeast

Quote from: Brat on May 21, 2009, 23:36:10
Jag har legat och nosat runt 200

Me-> 260 but don't tell my wife ;D

Gud och soldater vördar vi när tider av fara de stå oss bi
när faran är borta och fyllda är faten då glömma vi Gud och förakta soldaten
--------------------------------------------------------------------------------------
ASUS P8P67 <> Intel i7 2600K <> Noctua NH-D14 <> Corsair SSD Force Series 3 240 Gb <> Corsair Vengeance DDR3 16GB <> Gigabyte GeForce GTX 580 1536MB SOC

Rivvern_


Horizon

280 på mätaren ska tydligen ha varit 260 i verkligheten och det är det dummaste jag någonsin gjort på motorväg.
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

Brat

Nu pratade jag ju om kg kroppsvikt, gjorde ni andra det också?  ;D
-Brat