News:

No significant change

Main Menu

Uppgraderingstankar

Started by Horizon, February 17, 2008, 15:04:09

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Slammer87th

MSI GeForce GTX260 som veckans erbjudande på Komplett för 1395:- måste vara ganska sjysst!?

Är det ett core216? Jag kan inte läsa ut vilket varken på Komplett eller MSI!
http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=483938&view=links#ProductTabs
http://www.msi.com/index.php?func=prodvgaspec&maincat_no=130&cat2_no=136&cat3_no=&prod_no=1488#menu

/slammer

ctrl

Enligt sweclockers ska det vara ett c216... surt för mig som tyvärr brutit förpackningen på mitt för 1790:-

Efter test är det bara att konstatera att processorn nu är helt död i det system som jag skriver på nu, fick jag inte ens en biosbild med 8500an installerad. Osäker på tidsplan för uppgradering, det beror lite på när i juli jag ska flytta (till södra sidan stan) och hur det blir med mitt segelflygsbogserande i nästa vecka.
Control
87th Stray Dogs VFW


Horizon

ctrl: Vad hade du för kylning på E8500'an och hur mkt hade du överklockat den?
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

ctrl

Jag har ett billigt vattensystem med 1 12cm fläkt/radiator. Jag klockade den väldigt hårt till 3,8 GHz, tempen låg på upp till 61-62 grader vid FSX/Arma/ArmaII lirande. (eller om det var 51-52)

Control
87th Stray Dogs VFW


KeyCat

#132
Quote from: Slammer87th on June 29, 2009, 22:04:49
MSI GeForce GTX260 som veckans erbjudande på Komplett för 1395:- måste vara ganska sjysst!?

Japp, bra pris och dessutom verkar den ha bra kylning, ett sånt får det bli, beställt :)

Gillar att 2xx bara drar ~25 W i idle på desktop där man befinner sig större delen av tiden!

QuoteÄr det ett core216? Jag kan inte läsa ut vilket varken på Komplett eller MSI!

Enligt deras web är det en 216 core.

Inte för att det spelar någon större roll men undrar om det är 55 nm eller 65 nm, 260c216 skall
tydligen finnas i bägge, 1:a gen = 65 nm o 2:a gen = 55 nm?

Quote from: ctrl on June 30, 2009, 09:27:30
Jag har ett billigt vattensystem med 1 12cm fläkt/radiator. Jag klockade den väldigt hårt till 3,8 GHz, tempen låg på upp till 61-62 grader vid FSX/Arma/ArmaII lirande. (eller om det var 51-52)

@ctrl: Konstigt, 62 grader C skall inte vara några problem för en C2D. Det är vad min ligger på stock
när jag lirar tex ArmA. Min äldre E6850 har en Tjmax = 90 grader C så det är en bra bit kvar vid 62 grader C.

/KC
>> It's all about teamwork! <<

ctrl

Behöver inte vara värmen.... kan vara en dålig proc helt enkelt eller effekten av två strömavbrott på kort tid, den ena med överspänning så kraftig att flera glödlampor gick.
Control
87th Stray Dogs VFW


Horizon

Tror definitivt på det senare alternativet. Värmen var ju inget att tala om.
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

ctrl

ArmaII på en Quad2.66GHz med ett 260c216 är ett helt annat spel än på Dual3.8GHz med ett 4850 :D
Control
87th Stray Dogs VFW