News:

No significant change

Main Menu

Uppgraderingstankar

Started by Horizon, February 17, 2008, 15:04:09

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

KeyCat

#120
Quote from: Horizon on June 28, 2009, 10:38:13
Våga testa nu KC, sälj kortet om du inte är nöjd. :)

Japp det är ett sätt men bättre att köpa rätt (för mig) direkt!

ATI's kort är säkert inte dåliga o med tanke på att de i nuläget ligger lägre i pris än nVidia's är de nog de mest prisvärda! Har dock läst på lite om det där med profilhanteringen i ATI's drivers och det funkar inte lika smidigt
som i med nVidias drivers och profiler är något jag använder ofta.

ATI's IMO korkade lösning är att man manuellt måste aktivera aktuell profil i CCC innan man startar spelet. nVidas profilhantering funkar helt automatiskt och känner själv av när spelet startar och kickar igång rätt profil, mycket smidigare.

Jaja, kanske blir ett ATI ändå men just nu ligger nog GTX 2xx serien bäst till för min del men vi får se ;)

/KC

>> It's all about teamwork! <<

Horizon

Hehe om en sån sak irriterar dig så är det nog bäst att du väljer nvidia, annars finns risken att du kokar över i värmen, precis som ctrl's passivt kylda kort. :D
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

KeyCat

>> It's all about teamwork! <<

ctrl

Det visade sig att det inte var grafikkortet, inte heller minnena. Antingen är det moderkortet eller processorn som gett upp, övriga komponenter är testade i annat system.

Jag är inte riktigt ArmaII bestyckad nu, sittandes med en IntelDualCore4400(2GHz) :-/
Control
87th Stray Dogs VFW


Slammer87th

Quote from: ctrl on June 29, 2009, 09:07:36Jag är inte riktigt ArmaII bestyckad nu, sittandes med en IntelDualCore4400(2GHz) :-/

Följdfrågan blir därmed vad controllen bedömer som lämplig ArmaII-bestyckning? Nej, jag menar inte beväpning ;)

Ett GTX260 core216 känns rätt för mig också, har du siktat in på något särskilt fabrikat?

Vilken processor skulle du satsa på idag, duo eller quad? Antar att i7 med åtföljande krav på DDR3 fortfarande är att anse som ett mindre prisvärt alternativ?

/slammer

ctrl

Om jag byggde ett helt nytt system idag så skulle det bli ett i7 baserat.

Om jag nu endast behöver byta proc så blir det en Quadcore (efterssom jag kommer redigera mycket HD-video framöver, hade jag bara brytt mig om gaming hade det blivit en ny dualcore) Detta hade parats med minst ett 260c216... snabbare Nvidia om plånboken tillåter. Märke skiter jag i då referensdesignen på Nvidia är helt ok.

måste fixa käk, återkommer...
Control
87th Stray Dogs VFW


KeyCat

Tråkigt att höra värmen knäckt ditt system ctrl! Gäller att se till man har dammat av burken om man skall lira i högsommarvärmen.

Vad det gäller ny CPU så hade jag personligen definivt valt en Quad för ArmA II. Kanske tom inväntat i5 som kommer om några månader och även kollat upp AMD's Phenom II X4 955 BE som påstås piska Q9550!

Många val blir det :D

/KC

>> It's all about teamwork! <<

ctrl

valen beror ju lite på vad man har innan. Eventuellt har jag ju ett 775 moderkort och 4Gb minne.... som leder mig mot Intel dual/quad. Jag ska testa procen i denna burk lite senare ikväll. Vet inte vad jag hoppas på, om det endast är moderkortet så blir det en trist men billig "uppgradering" :-/

ps. Jag har redan köpt ett 260c216 (jag tog direkt chansen att motivera ett inköp, jag är rätt bra på att lura mig själv ibland ;) )
Control
87th Stray Dogs VFW