News:

No significant change

Main Menu

Uppgraderingstankar

Started by Horizon, February 17, 2008, 15:04:09

Previous topic - Next topic

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

Horizon

Jag har inga som helst problem med något av de lir du nämner, KC. Flyter på fint. Kör ett ASUS HD 4850 "Top" 512MB överklockat till 725/2250 MHz.
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

Lupson

ATI/AMD prissänker modeller ur 48xx serien med ca $50 i juli, om det kan vara av intresse. Redan nu kan man ju få ett 4890 för ca 2000:-, troligtvis grymt prisvärt. Men visst - i höst kommer AMD med sina första DX11 kort (kommer nog bara stödja DX11 i Win7), så vill man framtidssäkra lite mer så väntar man väl tills dess.

Jag funderar själv på att uppgradera från mitt snart 2 år gamla 2900XT till ett 4890, men väntar nog ett tag eftersom 2900:at faktiskt funkar alldeles utmärkt för de spel jag kört på sistone. (Fallout 3, Mass Effect, Eve Online, IL2, alla i 1600*1200). Känns bättre att vänta lite.
Mvh Lupson - kortklippt.

"Kustartilleriet fördröjer fienden i kustbandet till militär hjälp kan anlända".
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Core i5 E3570K - Fractal Design Define Mini - Sapphire R290 Tri-X

KeyCat

#106
Tack för infon Hor/Lup!

ATI verkar vara bästa valet för tillfället och som du säger kommer priserna säkert ner lite till iom DX11 releasen med Windows 7.

Tänker avvakta lite och se hur ArmA II utkristalliseras efter ett par patchar och vilket/vilka kort som funkar bäst. För ArmA var det faktiskt nVidias 7950GT som funka bäst (88xx serien led av fog-buggen rätt länge).

Har ATI en motsvarighet till nVidias sk "Digital Vibrance" i sins drivisar så att man kan få aningen bättre stuns i färgerna?

/KC

>> It's all about teamwork! <<

Rivvern_

Jag sitter på ett 8800GTX 768mb och kommer troligtvis inte byta upp mig förrens jag sitter med windows 7. Om nu windows 7 är något att ha vill säga.

ctrl

Sitter också med mitt 8800GTX, trots det sanslösa inledningspriset har det tack vare sin långlivadhet visat sig bli ett av de bästa grafikkortsköpen jag gjort :D
Control
87th Stray Dogs VFW


Rivvern_

Quote from: ctrl on June 12, 2009, 22:33:35
Sitter också med mitt 8800GTX, trots det sanslösa inledningspriset har det tack vare sin långlivadhet visat sig bli ett av de bästa grafikkortsköpen jag gjort :D


Skål på det!

Horizon

KC: Har inget bra svar på det där om digital vibrance, det är iaf ingen funktion jag använder. Du har i Catalyst Control Center en flik för "color", men vad man kan göra där är mindre känt. :) Jag tycker inte att färgerna är bleka eller så, men så har jag ju aldrig sett skillnaden.
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

ctrl

Editerar HD-video och för första gången känner jag behov av en quad-core eller en i7... :-/
Control
87th Stray Dogs VFW