News:

No significant change

Main Menu

Uppgraderingstankar

Started by Horizon, February 17, 2008, 15:04:09

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Rivvern_

Ser fin ut. Är det en sån där Rebel? Brorsan har ett Rebel nånting chassi och det är ganska likt...

ctrl

Men Rivvern, skämtar du, här har vi snackat om Antec300 i tråden och det står tom. Antec på lådans front ;)
Control
87th Stray Dogs VFW


Horizon

#90
Haha, Rivern. :D

Funderar på hur jag ska montera nätagget. Som vanligt eller upp och ner. Fördelen med att ha det som vanligt är ju så kall luft som möjligt genom nätagget, men samtidigt är det ju schyrre att kunna ventilera ut lite varm luft från grafikkortet genom nätagget. Hur har ni det som äger en liknande låda med nätagget monterat i botten?
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

Rivvern


Swebeast

Quote from: Horizon on February 11, 2009, 00:07:50
Hur har ni det som äger en liknande låda med nätagget monterat i botten?
Fläktblåset uppåt genom hela lådan och igenom stora fläkten i toppen (värme stiger har jag lärt mig på någon fysiklektion ;))

Gud och soldater vördar vi när tider av fara de stå oss bi
när faran är borta och fyllda är faten då glömma vi Gud och förakta soldaten
--------------------------------------------------------------------------------------
ASUS P8P67 <> Intel i7 2600K <> Noctua NH-D14 <> Corsair SSD Force Series 3 240 Gb <> Corsair Vengeance DDR3 16GB <> Gigabyte GeForce GTX 580 1536MB SOC

Rivvern

På frugans chassi sitter PSUn u botten. Jag har inte gjort några direkta tester men det verkar funka bra.

Horizon

Quote from: Swebeast on February 11, 2009, 08:38:42
Quote from: Horizon on February 11, 2009, 00:07:50
Hur har ni det som äger en liknande låda med nätagget monterat i botten?
Fläktblåset uppåt genom hela lådan och igenom stora fläkten i toppen (värme stiger har jag lärt mig på någon fysiklektion ;))

Vänta lite nu. Fläkten i nätagget blåser inte, den suger. Jag är inte med på hur du tänker med "fläktblåset upp genom hela lådan". Den skulle ju isåfall suga luft nedåt och ut bakåt.
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

Swebeast

Quote from: Horizon on February 11, 2009, 09:07:59
Vänta lite nu. Fläkten i nätagget blåser inte, den suger. Jag är inte med på hur du tänker med "fläktblåset upp genom hela lådan". Den skulle ju isåfall suga luft nedåt och ut bakåt.

Ja...du har helt rätt Horizon. Tänkte fel. Men ändå...grafikkort uppåt, CPU bakåt/uppåt, nätdel bakåt och generell värmeutblås uppåt = bra fördelning

Önkskar bara att jag hade köpt 300 Gb Raptor istället för 150 Gb; fylls på snabbt nu i och med att jag vill testa en massa spel för att se den vackra grafikprestandan ;D Just nu har jag bl.a. följande spel installerade:

Black Shark (all grafik på max ;D)
FSX:Accelerator (Target frame rate 40 fps) med en hel del addons där C-130 är favoriten...:D
Company of Heroes: Opposing Fronts
Lomac:Flaming Cliffs 1.12b
Bollibompa
Ikväll trillar IL2 in, förslag på version för att kunna köra online?
4 februari....Empire:Total War Special Edition (förbeställd på Game)
Ej Arma eller Operation Flashpoint.....



Gud och soldater vördar vi när tider av fara de stå oss bi
när faran är borta och fyllda är faten då glömma vi Gud och förakta soldaten
--------------------------------------------------------------------------------------
ASUS P8P67 <> Intel i7 2600K <> Noctua NH-D14 <> Corsair SSD Force Series 3 240 Gb <> Corsair Vengeance DDR3 16GB <> Gigabyte GeForce GTX 580 1536MB SOC