News:

No significant change

Main Menu

Uppgraderingstankar

Started by Horizon, February 17, 2008, 15:04:09

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

KeyCat

Quote from: Horizon on June 13, 2009, 01:05:51
KC: Har inget bra svar på det där om digital vibrance, det är iaf ingen funktion jag använder. Du har i Catalyst Control Center en flik för "color", men vad man kan göra där är mindre känt. :) Jag tycker inte att färgerna är bleka eller så, men så har jag ju aldrig sett skillnaden.

Kanske är så att det inte behövs på ATI korten utan att färgerna är bra från början?! På nVidia känns färgerna ganska urvattnade om man inte drar upp Digital Vibrance 20-25%.

/KC
>> It's all about teamwork! <<

Horizon

Ärligt talat så har jag aldrig ens tänkt på att färgerna kan vara skarpa eller urvattnade osv. Beror kanske som du säger på att jag alltid kört ATI och att de är grymma på sånt... typ... :)
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

KeyCat

En fråga till...

Läste ett inlägg där någon påstod att ATI korten inte kunde ha olika spel profiler med olika inställningar för FSAA, V-Sync etc., stämmer det eller snackar han skit?

/KC

>> It's all about teamwork! <<

ctrl

Jag har aldrig använd profiler men det går att ha olika... så det är skitsnack.
(ctrl som ändå föredrar Nvidia)

Jag har inte koll på vad som är bäst i olika prisspann just nu men generellt så tycker jag att Nvidia tenderar att strula mindre och har bättre/tystare kylare.
Control
87th Stray Dogs VFW


ctrl

Visst kan jag lira ArmaII men eftersom jag funderar på att uppgradera trots att jag sitter på 8800GTX/4850 så kan jag inte rekommendera ett 4850 till ArmaII.... Funderar själv på ett 260core216 som går att få tag i för strax under 2000:-

Control
87th Stray Dogs VFW


KeyCat

mmm eller ett GTX 275 som verkar fått bra bemötande och typ femhundringen mer... Fortfarande kluven om jag vill hoppa på ATI men vi får se när hösten kommer.

/KC

>> It's all about teamwork! <<

Horizon

Jag förstår inte varför denna tvekan? ATI är inte djävulen själv. :)

Jag har aldrig haft några problem med mina ATI-kort och tycker att prestandan är riktigt bra. De är lätta att överklocka, drivrutinerna är jättebra och jag önskar inget mer från de kort jag haft. Det enda nvidia-baserade kort jag haft hade jag däremot stora problem med... ;)

Våga testa nu KC, sälj kortet om du inte är nöjd. :)
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

ctrl

mitt passivt kylda 4850 gav upp vid armalirande under gårdagens heta kväll så nu blir det påtvingad uppgradering :D

ps. detta skrivs förvånandsvärt enkelt på mitt dinovo minitangentbord.
Control
87th Stray Dogs VFW