News:

No significant change

Main Menu

Uppgraderingstankar

Started by Horizon, February 17, 2008, 15:04:09

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Rivvern_

Ja en sådan disk är inte fy skam. Tyvärr behöver jag två stycken. Gah. Bäst att inte säga något till frugan.

Horizon

Hehe, du får säga till lillkillen att bajsa mindre så du kan spara lite pengar på blöjorna.
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

Rivvern_

Nu har mitt 8800GTX lagt av.. *sigh*. Det är när lite mer avancerad grafik kommer i bilden som det lägger av. Blir massa rutor och tecken i bilden och sen blinkar bilden tills datorn tokkrashar. Ska ta med kortet till jobbet och testa så man inte gör bort sig och slänger ett fullt fungerande kort. Har beställt ett Asus Radeon 5870. Men det dröjer väl veckor innan det kommer.

KeyCat

Quote from: RedRiver on December 11, 2009, 20:48:15
Nu har mitt 8800GTX lagt av.. *sigh*.

Tråkigt att höra RR men innan du slänger det kan du ju alltid tesat att "baka" det i ungnen, skall tydligen ha fixat en del 8xxx-kort pga av det där "blyfrialegeringsbytet" de hade för ett par år sedan. Kan inga detaljer men sök så lär du hitta hur man gör....

/KC

>> It's all about teamwork! <<

Rivvern_

Just det. Har oxå sett det nånstans. Bra tips.

Baztid

Jag kapar tråden lite då..
Ni som kanske är mer insatt än mig kan få nöjet att hissa och dissa denna åt mig!
http://www.websitefolder.net/comegadata/art-1.asp?id=2417&iPageID=130
Do you know how you can tell if there's a fighter pilot in the room?

.

Don't worry, he'll tell you.

ctrl

Har inte tid nu (Jobbar) men ska titta på det ikväll. Jag är övertygad om att vi kan komma fram till något bättre för 14k :-
Control
87th Stray Dogs VFW


Slammer87th

Tycker spontant att priset ligger lite högt! Samma komponenter hos t.ex. datorbutiken landar på under 12.500:-.

Skillnaden i storlek mellan låda avsedd för ATX vs. mATX tycker jag är så pass liten att jag skulle välja en en midilåda om inte storleken var absolut kritisk! Det ger lite större flexibilitet i val av moderkort annars tror jag det är få som behöver alla diskplatser m.m! Jag hade köpt 3x2Gb minne om jag avsåg att köra Windows7! Tveklöst en SSD istället för en Raptor som systemdisk!

Noterade att Control hunnit posta medan jag skrev ner ovanstående rader :) Övertygad om att det kommer lite goda råd ikväll!