News:

No significant change

Main Menu

LAN i Halmstad 2007

Started by Swebeast, January 05, 2007, 16:25:37

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

ft

Hm. Mitt förra inlägg försvann. Eller så glömde jag posta det? Jaja...

"Före 1946", innebär det inklusive eller exklusive Pe-2 i din värld Ctrl?

Ja, jag är ungefär lika odelat positiv till Pe-2. GGG-hangaround? :)

Stercus accidit
---
Quando omni flunkus moritatus

ctrl

lol... till den senaste versionen som hade väsentliga flygmoddeleringsförbättringar då :D
Control
87th Stray Dogs VFW

Doc

Hello boys! :)
Länge sen ja va här.... men hörde just av Salsam att det är LAN på G :)
Jag kan tänka mig att ta hand om IL2 biten men innan dess vill Jag ha input från er, och önkemål om flpl typer, typ av kampanj och vilken karta ni föredrar.
Personligen föredrar Jag ett Europa senario eftersom det är väldigt svårt för en del att flyga Hangarbaserat.
Och att vi flyger på Tysk sida eftersom vi har störst utbud av flpl typer där.
Om vi ska köra force on force krävs det att vi är tillräckligt många och att alla håller sig till det under den tid vi avsätter. Om några "hoppar av" så kommer vi inte att kunna genomföra uppdragen på de sätt dom är tänkta. Dessutom behöver vi en Dynamisk kampanj generator typ DCG till det, och det är inte det lättaste o få den att lira bra... som vi såg på sista lanet...
Det bästa tror jag är att göra som på näst sista lanet, ett antal färdiga missions som hänger i hop fast med möjlighet att utvecklas i olika riktningar beroende på utfall av föregående mission. Där alla flyger på samma sida men med möjlighet att sätta några fi till humans om någon tvunget vill bli slaktad ;)

Angående version så håller jag på att vi kör den sista officiella som kom innan 1946, eftersom få har köpt den.

Synpunkter?

Doc

ctrl

Jag ser gärna missions där vi är i behov av support från andra humans, exempelvis ett uppdrag att bomba något, de flesta flyger stukas utan akterskytt... det finns elaka fi och några av oss får flyga 109or och hålla de röda borta från oss. :) Tror starkt på helt färdiggjorda missions.

Så vad hette versionen innan PE-20, altså den senaste pacific fighetrs versionen? Det är väl den de flesta av oss verkar föredra?!?!?!
Control
87th Stray Dogs VFW

Swebeast

QuoteOriginally posted by Doc

Hello boys! :)
Länge sen ja va här.... men hörde just av Salsam att det är LAN på G :)
Jag kan tänka mig att ta hand om IL2 biten....
Doc

DOC! I LOOOOVE YOUUUUU :p ;)  Äntligen någon som tar tag i IL2!! HotShot och jag satt igår och spånade lite på hur vi ska lägga upp just IL2 uppdragen. Jag kontaktar dig under helgen och berättar närmare.

Tolkar jag det nu som att Doc tar hand om IL2 och ctrl jobbar på ArmA?

Såg igår att ArmA skeppas till mig inom kort.....gött mos!

/Swebeast

Gud och soldater vördar vi när tider av fara de stå oss bi
när faran är borta och fyllda är faten då glömma vi Gud och förakta soldaten
--------------------------------------------------------------------------------------
ASUS P8P67 <> Intel i7 2600K <> Noctua NH-D14 <> Corsair SSD Force Series 3 240 Gb <> Corsair Vengeance DDR3 16GB <> Gigabyte GeForce GTX 580 1536MB SOC

Rivvern_

Bra Doc! Men sluta snacka nazi svin nu då! Jag vill ju flyga min favorit. Spitten!

ft

Flyger det mesta men föredrar flygplan där man har en någorlunda realistisk möjlighet att se ut. D v s inte tyskt!

Stercus accidit
---
Quando omni flunkus moritatus

Horizon

QuoteOriginally posted by ft

Flyger det mesta men föredrar flygplan där man har en någorlunda realistisk möjlighet att se ut. D v s inte tyskt!

Lösning: No cockpit. :D
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names