News:

No significant change

Main Menu

LAN i Halmstad 2007

Started by Swebeast, January 05, 2007, 16:25:37

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Swebeast

Jag håller med ctrl; om vi inte har alltför stora förväntningar på uppdragen kan vi absolut få en trevlig spelhelg :). Att bygga enklare, men roliga, uppdrag tar ju faktiskt inte så lång tid....har man bara en (realistisk) fantasi kan man ju göra de hur kul som helst! Det känns tryggt att någon tar tag i ArmA.

Jag är dock fortfarande orolig för IL2.

Ska vi köra 1946 eller backa några steg för att ta en version som alla (de flesta iaf) har? Vilka är fördelarna med 1946 jämfört med äldre version (förutom fler flygplan)? Någon som kan hantera "uppdragsmaskinen"?

Gud och soldater vördar vi när tider av fara de stå oss bi
när faran är borta och fyllda är faten då glömma vi Gud och förakta soldaten
--------------------------------------------------------------------------------------
ASUS P8P67 <> Intel i7 2600K <> Noctua NH-D14 <> Corsair SSD Force Series 3 240 Gb <> Corsair Vengeance DDR3 16GB <> Gigabyte GeForce GTX 580 1536MB SOC

Rivvern_

När det handlar om IL2 så kan det ha betydelse för oss med nyare grafikkort. Kan tänka mig att stödet för dessa inte är så bra i gamla versioner. Jag ser helst att vi kör 4.0X.

ft

Skall nog vara bakåtkompatibelt. Inte stöd för en del lullull och optimeringar som nya kort kan göra kanske, men att ett nyare kort inte skulle kunna köra mjukvara släppt för ett eller två år sedan är nog väldigt osannolikt. Nyare hårdvara och äldre mjukvara fungerar oftast, i motsats till nyare mjukvara och äldre hårdvara.

För min del ser jag helst att vi slipper de två sista tilläggen, som mest var extra flygplan. Tänker nämligen inte lägga mina surt förvärvade slantar på att köpa tilläggsflygplan jag inte är intresserad av. Framförallt inte med BoB runt hörnet.

Vad jag sedan tycker om deras "vi lägger till ett flygplan och kallar det för en ny icke bakåtkompatibel version" är väl känt vid det här laget och ett ämne för en annan tråd...

Tittar fortfarande på att kunna köpa en ny dator innan dess. Jag har köpt en V40 så nu har jag i alla fall transportmöjligheter. :)

Stercus accidit
---
Quando omni flunkus moritatus

Rivvern_

Men nu handlar det ju om IL2 1946 inklusive allt. Eller? Har inte IL2 FB kvar på hårdisken.

EDIT: Läste din post igen Swebeast.

Då röstar jag för 1946 versionen.  :D

ctrl

Vad jag vet så är enda fördelen med 1946 att det inte är så förbannat många patchar/addons att lägga in. Jag har idag endast 1946 utan patch installerat men anpassar mig till vad som bestäms.
Control
87th Stray Dogs VFW

RedOne/ zalzam

------------------------

Lasse Sandberg

Lupson

Själv är jag inte så intresserad av 1946, att betala fullpris(?) för ett gäng nya flygplan och uppdrag bär mig lite emot med tanke på att man betalat ett par gånger om sedan tidigare för samma "simulator". Men jag böjer mig för majoriteten.
Mvh Lupson - kortklippt.

"Kustartilleriet fördröjer fienden i kustbandet till militär hjälp kan anlända".
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Core i5 E3570K - Fractal Design Define Mini - Sapphire R290 Tri-X

ctrl

Efterssom mitt tidigare inlägg kan misstolkas så vill jag förtydliga med att jag tycker att:

-vi skall köra med versionen innan 1946 (efterssom 1946 kostar pengar, endast en minoritet verkar ha köpt det och det inte tillför något väsentligt)
Control
87th Stray Dogs VFW