News:

No significant change

Main Menu

LAN i Halmstad 2007

Started by Swebeast, January 05, 2007, 16:25:37

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Swebeast

Jag kan rapportera att vid tidsnummer 141305 satt taket fortfarande kvar på "LAN-byggnaden" trots orkanstyrka ;)

För er som inte visste det så är det jag som har beställt detta väder för att säkerställa att byggnaden är kvalitetssäkrad inför LAN:et :D

/Swebeast

Gud och soldater vördar vi när tider av fara de stå oss bi
när faran är borta och fyllda är faten då glömma vi Gud och förakta soldaten
--------------------------------------------------------------------------------------
ASUS P8P67 <> Intel i7 2600K <> Noctua NH-D14 <> Corsair SSD Force Series 3 240 Gb <> Corsair Vengeance DDR3 16GB <> Gigabyte GeForce GTX 580 1536MB SOC

Rivvern_

LOL @ Swebeast  

Härligt att höra! Står huset kvar efter denna orkanen så är det säkert att bära in alla dyrbarheter i huset.

ctrl

Det känns tryggt att veta att lokalen håller. (Hm, kommer man in med en pa28 eller pa32 i garagen :-OO )
Control
87th Stray Dogs VFW

Salsam

Tyvärr insåg jag att jag själv bara kommer att kunna deltaga Fre- Sön då vi har skjutveckor innan och efter som jag inte kan komma från.
Hoppas ni spara en plats och stol till mig ;)

ft

Jag tror jag hakar på Salsam istället... ;)

Stercus accidit
---
Quando omni flunkus moritatus

Swebeast

Nähä grabs, det saknas namn på de två viktigaste posterna för att LAN:et skall bli av;

Missions ArmA:
Missions IL2:

Om ingen, med god erfarenhet av scriptande/byggande, tar tag i detta nu så kanske vi måste ställa in.

Planeringen måste komma igång med konflikthistoria, uppdragsbyggande och annat hjärnskrynklande!

Jag står gärna för konflikt-/missionideér i ArmA men själva scriptandet är jag inte bra på :(

"Who ya gonna call....LAN Busters" KeyCat! Doc! :p

/Swebeast

Gud och soldater vördar vi när tider av fara de stå oss bi
när faran är borta och fyllda är faten då glömma vi Gud och förakta soldaten
--------------------------------------------------------------------------------------
ASUS P8P67 <> Intel i7 2600K <> Noctua NH-D14 <> Corsair SSD Force Series 3 240 Gb <> Corsair Vengeance DDR3 16GB <> Gigabyte GeForce GTX 580 1536MB SOC

Phlerp

Ligger nog på samma nivå. Jag hjälper gärna till med hjärnstormandet, men saknar kunskaper i skriptandet och andra åtaganden begränsar möjligheten lägga ner mycket tid på att att lära mig. Men det krävs väl inte allt för mycket kunskap för att sätta ihop uppdrag i IL2 om jag inte minns helt fel. Men det behövs en god story först förstås.

ctrl

Jag kommer att ha ett gäng Arma missions med mig :)

Jag hoppas också kunna klämma ur mig ett väldokumenterat exempelmission om ca en vecka, med dess hjälp hoppas jag att flera skall våga göra missions.

En annan positiv sak är att till Arma i motsats till OPF, kan man göra missions som är roliga att lira helt utan användande av moddar eller tom utan scripts. Kan man bara komma på en story, kunna placera ut lagom mycket fi-grupper i vägen och ge dem en "guard" waypoint så kommer uppdraget att bli intressant.
Control
87th Stray Dogs VFW