Armed Assault finns att köpa on-line nu!

Started by KeyCat, December 01, 2006, 22:12:24

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Slammer87th

#24
And Nosig Award for worst support 2007 goes to.... tada... softwrap.com !!!

Fick idag på förmiddagen mail från support@softwrap där en ny snubbe (nummer fyra i raden) frågar, hör och häpna -  Vad är problemet :-/ Noteras kan att det är samma ärendenummer så jag kan inte låta bli att stilla fundera över vad för helpdesksystem de använder... undrar om det kan vara lappar som förvaras i låsta personliga skrivbordslådor... funderade på om jag skulle posta länkar till några sjyssta helpdesksystem där man följa ett ärende "från ax till limpa"... men, misstänker att det skulle uppfattas som något stötande och faktiskt inte öka mina möjligheter att få hjälp :D

Jag svarade faktiskt vänligt efter ca 15 minuter och beskrev återigen problemet och talade samtidigt om att det inte har ändrat sig utan faktiskt är samma problem som när jag kontaktade dem första gången för fyra dagar sedan!

Under eftermiddagen ingen ytterligare respons! Undrar om det dröjer till efter helgen innan medarbetare nummer fem hos softwrap hör av sig och frågar vilket som är mitt problem... Allvarligt talat, är inte mitt problem löst under dagen imorgon så kommer jag att begära en refund och köpa CD-version oavsett Starforce eller inte (det gick ju så småningom att kringgå på Silent Hunter III så vi får väl se...)

Jag blir så trött...

PS Undrar om det är jag som är "rödmarkerad" i deras system eller om det blir samma strul för alla så fort det beöver göras en omaktivering!? Jag vet bl.a. att Control fick aktivera två ggr under sin installation och med största sannolikhet kommer att behöva kontakta softwrap när nya maskinen är ihopskruvad...

KeyCat

Tråkigt att höra Slammer! Hoppas SoftWrap snabbt lär sig vad kundsupport innebär och åtgärdar ditt problem...

/Christer (a.k.a KeyCat)

>> It's all about teamwork! <<

Horizon

Tråkigt att det strular så för dig Slammer. Hoppas det löser sig. Jag tycker att du ska begära refund direkt.

Angående Starforce, vad är det som är så hemskt egentligen? Jag vet att många bråkar om det, men har aldrig fått grepp om vad det är som är så galet med hela grejen. Det är väl ett kopieringsskydd? Jag har haft Silent Hunter III installerat på min burk i snart två år och Starforce finns också i datorn på något sätt tror jag (minns att jag letade reda på det på något sätt). Är jag kokt nu? Bor det koreanska hackers i min burk sedan ett par år tillbaka? Kommer jag att få cancer? Tacksam för svar... och ber om ursäkt om jag kapar tråden lite... :)
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

Control87th

Skräms inte slammer, låt mig få gå lycklig mot avrättningen :-OO

Horizon:

- Först och främst, är det grejen att de installerar en sådan här djup sak (utan att i många fall ge användaren minsta info om att det sker)
- Att det är ett potentiellt stort säkerhetshål, det är nog inte en fråga om, utan när någon hackar sig in i burkar via Starforce
- Att det inte varnas om det vid köp (alla läser inte forum etc eller tittar på det mest finstilta på kartonegn alt. förstår något)
- Att den slöar ner CD/DVD access så att bränningar förstörs
- Att den eventuellt kan pajja firmvare på CD/DVD spelare
.
.
.

- Att den försvårar mångas lagliga rätt att ta en säkerhetskopia på köpt programvara (det ska visst vara rättsfall på G om detta i både EU och USA)

Vad jag inte förstår är varför producenterna kommer med dessa avancerade kopieringsskydd, ett enkelt skydd räcker för att hindra kalle och hans icke-it kunniga polare från att dela på ett ex. Samtidigt som de avancerade skydden inte hindrar de hel- eller halvprofessionella knäckarna från att lösa och sprida lösningen på nätet så att den kunniga mängden spelare ändå kommer åt det om de vill.

Det är ju sjukt när en som mig, som vill stödja simulatorindustrin i flera fall skaffar en piratvariant eller tjafsar med inofficiella no-cd patchar för att komma från irriterande skit.

Glöm inte att detta med kopieringsskydd är som för hög skatt på tobak/sprit eller som exempelvis spritförbudet i staternas 30-40tal... Det är dessa förbud/skatter/krångel som skapar utryme för en lönsam professionell olaglig verksamhet.

bah, nu ör jag trött, god natt :D
--------------------
Control
87th Stray Dogs VFW



KeyCat

@Slammer: Vet inte riktigt hur ditt förfarande gått till men har du provat att aktivera efter du installerat 1.02 patchen? Låter som du sprungit på samma problem som denna killen och han verkade kunna lösa det så....

Quote
If anyone is having problems activating their sprocket version I just found a fix for the problem I was having. I installed the game on my main PC for the first time and I couldn't get it to activate. It just gave me the

"Activation Code not recognized. Please check that you have entered the details correctly."

message. I emailed sprocket and waited, they then said they had fixed ther problem and I should try again, Still same problem. While I was waiting for there reply I thought what the hell and ran the 1.02 patch. So it was in stalled, just not activated. then I went back to the activation and worked first time. I know it doesn't sound like a systematic way of installing, and that's why  it took me a while to even think about doing it.

/Christer (a.k.a KeyCat)

>> It's all about teamwork! <<

Rivvern_


Horizon

Ang. Starforce: Kan kanske vara därför jag inte längre kan bränna audio-skivor på högsta hastighet utan att det blir "hack" i låtarna? Iofs löser jag det genom att bränna med Windows media player på 8x fart istället. Funkar fint då.

Ja ja, Starforce verkar ju inget vidare alls. Försvinner det helt från datorn om jag avinstallerar Silent Hunter III?
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

KeyCat

FYI - Skickade ett e-mail igår till SoftWrap för ett klargörande angående aktiveringar.

Svaret i korthet från dem fick jag idag...

QuoteShould you run out of reinstallations simply email us and we will add further installations.

Så min uppfattning är att man i deras databas har ett begränsat antal aktiveringar vid köp - detta är förståeligt för deras kopieringsskydds verkan - men behövs fler än dessa så är det bara att kontakta dem via e-mail.

Hur har det gått Slammer? Testade du aktivera efter 1.02 som beskrivet ovan?

/Christer (a.k.a KeyCat)

>> It's all about teamwork! <<