Armed Assault finns att köpa on-line nu!

Started by KeyCat, December 01, 2006, 22:12:24

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Slammer87th

Det hoppas jag oxå Control! GGG känns bra nära till hands nu :D

Jodå jag körde reactivate/reinstall! Det som ställt till det för mig är att när jag installerade i Halmstad så hängde 1.02 patchningen sig en gång så jag fick göra en ominstallation och därmed utnyttjade jag den andra tillgängliga reactivate/reinstallen oxå! Nu verkar det som att inte softwrap får till det att öppna mitt konto för en ny aktivering! Vid första kontakt med supporten fick jag mailsvar efter tre minuter!!! att det skulle vara fixat! Det som nu är dj...t irriterande är att när det inte löste sig så enkelt så får jag ingen respons från supporten :-(

Om nu någon skulle tro att GGG här förväntar sig att softwraps standard support response time är tre minuter så är det inte så! Jag förväntar mig inte trettio minuter heller eller ens tre timmar men inom ett dygn vanlig vardag tycker jag vore rimligt! De verkar inte fatta att Nosig hade game på gång i kväll ;) Men det är klart de har ju fått mina euro nu så vi får väl se om och när det löser sig!

Beträffande förslaget att kunna flytta någon fil med sig så tror jag inte det funkar troligen  skapas någon kod som även tar med hårdvaruinfo! Aktiveringen är till för att inte spelet skall kunna piratinstalleras "vind för våg" men du har rätt att installera på mer än en maskin! Armas serialnr ser sedan till att det inte går att spela med mer än instans av spelet samtidigt!

IÃ,´ll be back...
/Slammer

*** Proud member of GGG ***

Slammer87th

Något att tänka på för nya spekulanter och er som inte gjort av med era två activate-rättigheter ännu! Om mina problem enligt ovan är något alla råkar ut för när de "medlevererade" två aktiveringsrättigheterna är förbrukade så finns risken att det inte blir roligt framöver när det blir dags att patcha igen!

Jag kan mistänka att det inte funkar att patcha med standard "tjeckpatch" t.ex. 1.02 efter det att tjeck-till-engelska patchen är pålagd! Detta gör att vid nästa tillfälle det skall patchas till 1.xx så skall det göras på en installation som inte är tjeck-till-engelska patchad!? Oaktat mina nuvarande problem med aktivering så kanske det är en smart idé att kopiera hela arma-biblioteket innan tjeck-till-engelska patchen läggs på. På så sätt skulle det gå att lägga tillbaks en "ren" 1.02 tjeck för patchning till 1.xx utan att behöva ominstallera och därmed omregistrera. Därefter göra en ny kopia på arma-biblioteket (till nästkommande patchning) innan ny patchning till engelska.

Vet inte vad Nosigs rutinerade geeks kommentar till dessa funderingar är?

Hmm vid närmare eftertanke hade det kanske varit smartare att vänta tills den oficiella engelska versionen varit ute... GGG over and out :D

/slammer

Control87th

grrr, låter inte kul.

Till något gott mitt i eländet, språkpatchen skapar automatiskt en backup så än så länge lever jag i förhoppningen att kunna gå från nuvarande 1.02+eng -> 1.02 -> 1.03 -> 1.03+eng :-/

Edit: Efter ett par års Falcon dansande så är det än så länge en barnlek ;)
--------------------
Control
87th Stray Dogs VFW

predator

jag ser denna version som en dyr demo. jag kommer personligen troligen att köpa den engelska när den kommer i vilket fall.. då jag varken vill orkar eller bryr mej om min OLD dator längre nu när en ny är på G samt ska man krångla på detta viset då skiter jag i vad det kostar då det blir FAN så mycket enklare att helt sonika köpa spelet på skiva...

Rivvern_

Slammer87th

Tydligen är det så, sedan får man kontakta support@softwrap som kan öppna för fler aktiveringar när behov uppstår! Därvidlag säger jag lycka till... har fortfarande inte fått någon respons från dem bah :-( Har hållit tonen mycket trevlig och skickade ett nytt mail idag på förmiddagen med en önskan att få någon form av respons om de komemr att ta i mitt problem och i så fall när fortfarande inget svar! Får jag inget svar imorgon heller kommer jag att begära refund i enlighet med det man beskriver på sin hemsida (inom 30 dagar från köp) !

Control87th

Aaaargh, bara hata att vi har en intresserad lirare som inte kan :-X :-X :-X

--------------------
Control
87th Stray Dogs VFW

KeyCat

Menar de verkligen detta??? Skall bli skoj att höra deras respons och du kan ju tillägga att fler lär göra refund om det visar sig vara svårt/drygt/omöjligt att få fler aktiveringar av dem!

/Christer (a.k.a KeyCat)

>> It's all about teamwork! <<