Armed Assault finns att köpa on-line nu!

Started by KeyCat, December 01, 2006, 22:12:24

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Horizon

QuoteOriginally posted by Slammer87th


            Horizon... hur är det med minnet :D
Läs här

/slammer

Ja, med mitt antal poster så kommer du finna att jag alltid frågar två gånger om samma sak. Det kostar att ligga på topp. ;)

Grattis till alla som löst sina problem med ArmA. Om ett tag kanske jag också kan vara med...
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

Salsam

mjaha... hur löser jag själv detta?
Jag har nu fått upp mitt internet i Lund och vill då installera och spela ArmA på den dator jag har här.
Dock vet jag inte hur jag ska bära mig åt för att ladda ner spelet till denna dator.
Jag har ju fortfarande 1 aktivering kvar på mitt "konto" men jag vill ju inte köpa en kopia till av spelet för att kunna spel här nere.

Ska väl inte vara annorlunda än andra spel? Jag köper det hemma, installerar på min dator där... tar med skiva ner till Lund och installerar på min andra dator... inget olagligt eller märkligt?

Räcker det att jag tar med sprocket.exe filen med mig på USB nästa gång jag är hemma?
Förslag?

Control87th

Ja, inga problem att göra så... men utan att ha läst licensvillkoren så misstänker jag att man har rätt att ha en samtidig installation. Din nuvarande slutar förmodligen att fungera när du aktiverar din nya... sen kommer tiotusenkronorsfrågan, hur fungerar det rent praktiskt för någon som exempelvis vill köra på en dator i veckorna och på en annan på helgerna?

Misstänker att det blir til att köpa två licenser efterssom det blir ohållbart att be om fler aktiveringar varje fre/mån :-/
--------------------
Control
87th Stray Dogs VFW



Slammer87th

Negativt på det troendet Control!

Det fungerar utmärkt och är helt i sin ordning att ha två installationer och köra ibland på den ena och ibland på den andra! Servern ser till att du inte kan köra två ArmA-installatioer med samma serienummer online samtidigt. Formellt får du väl inte lov att köra två offline heller samtidigt men det lär väl vara relativt svårt att kontrollera.

Så om nu flickvännen skulle kriga ArmA offline på hemmaplan samtidigt som du kör online på annan plats så är det snarare en fråga för samvetet än ett praktiskt problem :D

Salsam det är bara att kopiera installationsfilen som du ursprungligen laddade ner och ta med och installera på nya datorn och aktivera!

/slammer

Control87th

Lysande!!!

XP installeras på den nya datorn nu. Det tog 2:45 att montera ihop datorn (då tog jag det iofs. lugnt och försiktigt samt la ner lite tid på att få sladdarna att gå bra vägar)
--------------------
Control
87th Stray Dogs VFW



Control87th

"And Nosig Award for worst support 2007 goes to.... tada... softwrap.com !!!"

Kan bara skriva under, har man ett sådant här system, dessutom med en bugg så att man inte ens får sina två reggningar så måste man ha en support som är på hugget.... nu har det gått 23 timmar utan respons, jag ser fram emot en helg utan ArmA.

Som sagt kopieringsskydd uppmuntrar inte precis till inköp...
--------------------
Control
87th Stray Dogs VFW



Rivvern_

fan alltså.. om jag skulel begära pengarna tillbaka nu och köpa i februari istället. . ?

Horizon

Jag är rätt nöjd med att jag väntat med köp. En ordentlig upprensning i buggträsket och lite annat smått och gott vore fint strax innan jag köper liret. :)
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names