News:

No significant change

Main Menu

LAN i Halmstad

Started by Swebeast, January 10, 2006, 22:38:35

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Andreas

MSI Z77A, Intel i5 3570K, MSI GTX 660 ti 2GB, 16 GB DDR 3 1600 MHz, OCZ SSD 120 GB, Seagate 1 TB
TM Cougar w/ Cubpilot\'s Hallsensor mod för joystick och throttle, IJ\'s ÃÅ"ber II NXT mod, SIMPED-F16/C, TIR 3 PRO

ft

#97
Jag och Helfrick kan nog fixa en snabbkurs i radionavigeringens teknik och historia, kanske med utvikningar i lite andra flyginstrument.

Att uttala superheterodynmottagare efter tre öl är ett klassiskt partytrick. ;)

Stercus accidit
---
Quando omni flunkus moritatus

KeyCat

#98
QuoteOriginally posted by Horizon
            Låter bra KC, men jag gillar egentligen inte det där med Cockpit always ON. Jag är en sån där arkadspelare som älskar att få till helt overkliga deflection shots. :D

Copy that Horizon! Det är inga problem när vi kör co-op mission mot AI för då kan var och en själv avgöra vad man vill använda eller inte (gäller CockpitAlwaysOn, NoOutsideViews, NoPadlock).

Problemet uppstår när/om vi kör "Force vs Force" då blir det genast viktigt att försöka hitta gemensamma inställningar som alla (eller så många som möjligt) tycker är OK och som inte ger utrymme för ojuste lir etc...

Mycket handlar om vad man är van vid och bestäms det i god tid så har alla en chans att vänja sig innan LAN'et... Vad säger ni andra som brukar köra med "Wonder Woman View" (dvs cockpit OFF)?

/Christer (a.k.a KeyCat)

>> It's all about teamwork! <<

Phlerp

QuoteOriginally posted by KeyCat

Mycket handlar om vad man är van vid och bestäms det i god tid så har alla en chans att vänja sig innan LAN'et... Vad säger ni andra som brukar köra med "Wonder Woman View" (dvs cockpit OFF)?


Utan att lägga ett genusperspektiv på det skulle jag vilja kalla det "sissy woman view". Om det ges möjlighet till cockpit off så kommer jag seriöst överväga att lägga 100% av min LAN-tid på Falcon. Hemskt ledsen om det låter en aning drastiskt, chauvenistiskt eller bara fånigt, men det är precis så jag ser det.

Cockpit off ger iofs en sämre SA, men det gör det gör deflection shooting löjligt enkelt och då tycker inte jag längre att det är roligt. Som KC skriver så är det väl inte så kritiskt när man kör coop (även om jag fortfarande inte gillar det), men det är en helt annan sak när man ska möta varandra.

Frågan är hur vi ska göra för att komma överens om inställningarna. Ska vi låta majoriteten bestämma? Ska vi låta önskemålen om högst realism lägga nivån eller de om lägst? Ska vi låta den upplyste despoten Server-admin enväldigt bestämma vad han tycker verkar bäst?

Själv ser jag hellre att det blir hårdare settings än vad jag själv skulle rösta på än att det blir lättare.

Mr Jim

Ja praxis cockpit on anser jag också! :)
\"The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing\" - Edmund Burke (1729-1797)

För att kontakta mig, maila på jimmy.larssonSNABELAgmail.com
To contact me directly mail me at jimmy.larssonATgmail.com

Horizon

Lugna er pöjkar, jag bara skojar. På med pitten bara!
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

zipman

Tjoho


LAN på G ....dax o installera IL-2 igen då :D

Jag kommer men stannar nog bara under 1 heldag ...har jour den helgen X-(


Jotte

Att du vill vara "pitt-lös" är ju inget nytt Horizon.... du har ju gift dig..... :p :p :p :D ;) ;) ;)