News:

No significant change

Main Menu

LAN i Halmstad

Started by Swebeast, January 10, 2006, 22:38:35

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

Swebeast

QuoteOriginally posted by Control87th

2. Hitta Fi, Se ovan, plotta fi på din skiss.

Jag rättar mig...."identifiera fi" :-OO

/Swebeast

Gud och soldater vördar vi när tider av fara de stå oss bi
när faran är borta och fyllda är faten då glömma vi Gud och förakta soldaten
--------------------------------------------------------------------------------------
ASUS P8P67 <> Intel i7 2600K <> Noctua NH-D14 <> Corsair SSD Force Series 3 240 Gb <> Corsair Vengeance DDR3 16GB <> Gigabyte GeForce GTX 580 1536MB SOC

Phlerp

#113
Dags att sätta dig ner och lyssna på och plugga in radarsignaturerna;)

Finns väl inte mycket som kan få nackhåren att resa sig som knastret från en MiG29:as radar. Skulle väl möjligtvis vara följande:

beep beep beep beep beep... "buddy spike!"... beep beep beep bipp bipp bipp bipp... "Horizon sluta skjuta på egna flygplan!!!"

ctrl

Identifiera fi :D

Vi har Awacs... Vi har briefing om vart vi förväntar oss att fi kommer från, vi har fi som låser på oss, vi har varandra :)

Om awacs svarar att nearest enemy är 220/64 och vi plottar in det på vår skiss, har RWR skrikande därifrån, en annan flight rapporterar att de jagat fi dit... och nu kan de hjälpa oss :):):)

Ett av problemen när man är många i luften är att det lätt kan bli så att för många frågar awacs samtidigt vilket innebär att ingen får ett vettigt svar. Det är ett av skälen till att så många som möjligt behöver förstå bullseye, så att man kan dra nytta av varandras frågor och ibland kan låta bli att fråga själv :D
Control
87th Stray Dogs VFW


ft

QuoteOriginally posted by RedRiver

WTF! Hur ska jag då kunna flyga med tangentbordet???!!

:D

Rivern! Häll ut vattnet ur jojjen och kom in i matchen! :p

Stercus accidit
---
Quando omni flunkus moritatus

KeyCat

#116
QuoteOriginally posted by Phlerp
Frågan är hur vi ska göra för att komma överens om inställningarna. Ska vi låta majoriteten bestämma? Ska vi låta önskemålen om högst realism lägga nivån eller de om lägst? Ska vi låta den upplyste despoten Server-admin enväldigt bestämma vad han tycker verkar bäst?

Tycker det är viktigt att vi gemensamt försöker komma fram till IL2 inställningarna. På så sätt har alla möjlighet att säga sitt (förutsatt att de skriver här i forumet!) och om alla får reda på vilka inställningar som gäller i tid så har man möjlighet att vänja sig innan LAN'et.

Vill föreslå att vi håller denna diskussion öppen t.o.m 060214 innan något beslut tas för inställningar i IL-2. Så kom igen, säg vad ni tycker ;)

/Christer (a.k.a KeyCat)

>> It's all about teamwork! <<

ctrl

När vi kör co-op så ok med external, ckp off, padlock whatever...

Om vi kör force on force så vill jag ha external off(boom&zoom får sån fördel om de kan sitta i external och tajma sina dykningar) , ckp always on och om jag ska vara ärlig padlock på off men jag kan ge mig om de andra är off/on. (Problemet med padlock är att det inte går att smita bland grönsakerna ens om ckp är på om padlock tillåts... om external och padlock tillåts då kör jag lika gärna crimson skies)

Om ni vill ha dåligt väder så vill jag ha wind/turbulence off.

Jag föreslår förljande labels:
Dot 4km.
Friendly
name 750m
distance 400m
Enemy
distance 400m

Control
87th Stray Dogs VFW


Horizon

QuoteOriginally posted by Phlerp


            Dags att sätta dig ner och lyssna på och plugga in radarsignaturerna;)

Finns väl inte mycket som kan få nackhåren att resa sig som knastret från en MiG29:as radar. Skulle väl möjligtvis vara följande:

beep beep beep beep beep... "buddy spike!"... beep beep beep bipp bipp bipp bipp... "Horizon sluta skjuta på egna flygplan!!!"

Hmm... jag har faktiskt bara en (1) friendly kill och den berodde på en trasig AMRAAM. Maverix har också en friendly kill och den berodde på... öhh... tja... hehe... :)
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

Bax

Keycat: jag tycker vi har varit ganska eniga i inställningar för Il2. Controls förslag med valfri cockpit vy i Co-op men ON i Force on Force låter bra. Jag tycker dock att padlock skall finnas men om möjligt med dom begränsningar du har nämt tidigare.
mvh
Bax
Bax
87th Stray Dogs VFW