News:

No significant change

Main Menu

LAN i Halmstad

Started by Swebeast, January 10, 2006, 22:38:35

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Doc

å f..n... då får man passa på o grattulera Horizonten då :)

Doc

QuoteOriginally posted by zipman

Tjoho

LAN på G ....dax o installera IL-2 igen då :D

Jag kommer men stannar nog bara under 1 heldag ...har jour den helgen X-(

Trevligt Zip, säg till Nickenyfiken osså ...

ft

QuoteOriginally posted by PhlerpFrågan är hur vi ska göra för att komma överens om inställningarna. Ska vi låta majoriteten bestämma? Ska vi låta önskemålen om högst realism lägga nivån eller de om lägst? Ska vi låta den upplyste despoten Server-admin enväldigt bestämma vad han tycker verkar bäst?

Ptja, vad gäller cockpit on/off så är NoArG* en väldigt mycket fånigare förkortning än NoSiG. Man ser inte genom strukturen i ett flygplan, alltså är det fullkomligt uteslutet att göra det när man försöker simulera flygning. Vissa andra saker (labels t ex) är försök att komma runt begränsningar i hårdvaran och har därigenom existensberättigande (även om åsikterna varierar) men cockpit off, stalls off och andra jönserier går bort direkt.

Så det så. :)

/ft, den store demokraten.

*) Nordic Arcade (Airquake?) Group

Stercus accidit
---
Quando omni flunkus moritatus

Rivvern_

QuoteOriginally posted by ft

...stalls off...

WTF! Hur ska jag då kunna flyga med tangentbordet???!!

:D

Swebeast

Ok, tillbaka från ett besök på Övning Snöflinga. Brrr vad kallt (-25) och huvaligen vad det töade (+2):p.

Vad gäller svårighetsgrad så tycker jag att vi bör ha en hög realism på detta LAN, själv är jag verkligen ringrostig när det gäller Falcon och novis när det gäller IL2 men jag måste utveckla mina "skills" och det gör man inte med "all hjälp på". Visst det kommer att bli en himla massa fula ord från mig när jag ständigt går i backen men det köper jag.

Kopplat till ovanstående så behöver jag utbildning så jag ser gärna att de som KAN flyga Falcon berättar vid tillfälle HUR man använder cockpitens knappar, spakar och reglage för att:

1. Hitta sig själv
2, Hitta fienden
3. Hitta hem :D

SA i Falcon är svårt utan labels :-/. Kan Falcon-gänget fixa ett busenkelt utbildningspaket? Utskick innan LAN:et för påläsning?

/Swebeast

Gud och soldater vördar vi när tider av fara de stå oss bi
när faran är borta och fyllda är faten då glömma vi Gud och förakta soldaten
--------------------------------------------------------------------------------------
ASUS P8P67 <> Intel i7 2600K <> Noctua NH-D14 <> Corsair SSD Force Series 3 240 Gb <> Corsair Vengeance DDR3 16GB <> Gigabyte GeForce GTX 580 1536MB SOC

Horizon

Men i Falcon kan jag väl få använda 1-view? Det spelet _kan_ jag verkligen inte spela med cockpit. Brukar toggla fram och tillbaka mellan 1- och 2-view för att få lite SA. :)
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

Control87th

"1" View kan inte stängas av så den får du köra hur mycket du vill med :)  (Fast jag förstår inte hur du kan få större Sa med det smalare synfält den ger :-OO

1. Hitta sig själv... Kolla på HSD zooma ut så ser du alla waypoints. slå list 0,8,0, rtn så får du din bullseye i vänstra MFD. Ha en skiss med bulseye brevid när du flyger.

2. Hitta Fi, Se ovan, plotta fi på din skiss.

3. Sätt wp till "1" flyg mot pekaren i HUD :-OO tryck q.... "vector to home plate" :-OO

Synd att BeachAV8R suveräna missionreports på SimHQ numera saknar bilder, de var förut en suverän instruktion för att snabbt bli "avancerad" i Falcon.
--------------------
Control
87th Stray Dogs VFW

Phlerp

QuoteOriginally posted by Control87th

"1" View kan inte stängas av så den får du köra hur mycket du vill med :)  (Fast jag förstår inte hur du kan få större Sa med det smalare synfält den ger :-OO

Dessutom har jag för mig att den inte ger ett större synfält än med cockpit. Jag tror att det du ser är precis detsamma som du ser genom HUDen i cockpit, dvs du ser inget av det som nosen annars döljer, och då har jag absolut inga problem med det. Inte ens när det är en sådan storfuskare som horizon :D