News:

No significant change

Main Menu

LAN i Halmstad

Started by Swebeast, January 10, 2006, 22:38:35

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

HotShot

BAX, vill du ha hem den virtuella Falcon servern? I så fall kan jag packa ihop den o lägga den så att du kan tanka hem den o testa!

Man behöver installera WMWareWorkstation på maskinen och starta upp WMWare.
Därefter startar man den virtuella installationen där i o såser det ut som att man har ytterliggare en dator på nätverket. ;)

Kolla på WMWares hemsida för mer info (www.wmware.com)

PS IL2 servern fungerar tydligen enligt SweBeast o RedOne så den kan ni lira på för att se om det fungerar :D
/HotShot

Lupson

VMWare är trevligt. Kör en server på jobbet med några olika partitioner med ganska tunga tillämpningar på och det fungerar kalas.

Stora tack till HotShot från mitt håll avseende allt arbete med det tekniska. Skönt att den situationen är under kontroll så det inte blir samma panik som på förra LAN:et ang. switchar och hubbar...
Mvh Lupson - kortklippt.

"Kustartilleriet fördröjer fienden i kustbandet till militär hjälp kan anlända".
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Core i5 E3570K - Fractal Design Define Mini - Sapphire R290 Tri-X

Bax

Ok HotShot jag tror jag hajjar. Fördelen är ju att man kan ha flera olika "servrar" på samma fysiska maskin. Jag tror det lämpar sig bättre för IL-2 som har dedikerad server. Då kan man ju starta flera games på samma maskin tex.
För falcon som inte är optimalt i nätverkshänseende och dessutom har ett rykte om sig att vara känsligt bör vi nog avstå.
Kommer vi att ha tillgång till internet via nätverket?
mvh
bax
Bax
87th Stray Dogs VFW

Maverix

Vi behöver varje gnutta datorkraft när det gäller Falcon, att köra en Virtuell server bäddar för problemos. ;)

HotShot

QuoteOriginally posted by Bax

Ok HotShot jag tror jag hajjar. Fördelen är ju att man kan ha flera olika "servrar" på samma fysiska maskin. Jag tror det lämpar sig bättre för IL-2 som har dedikerad server. Då kan man ju starta flera games på samma maskin tex.
För falcon som inte är optimalt i nätverkshänseende och dessutom har ett rykte om sig att vara känsligt bör vi nog avstå.
Kommer vi att ha tillgång till internet via nätverket?
mvh
bax

Beklagligt så har jag inte möjlighet att ordna Internet hur mycket jag än vill. Reglerna är sådanna och de är otänjbara! X-(
/HotShot

Andreas

Inte för att pressa dig på något sätt Ctrl, men när vet du om resan blir av?

Jag åker till Paris på onsdag och kommer hem på söndag. Helst skulle jag vilja ha mina biljetter ordnade för ner och uppresa innan dess. Detta för att ju tidigare, ju billigare blir dom.

Om och när du vet, skulle jag vilja veta vilken tid vi åker och vilken tid vi beräknar vara hemma igen.
MSI Z77A, Intel i5 3570K, MSI GTX 660 ti 2GB, 16 GB DDR 3 1600 MHz, OCZ SSD 120 GB, Seagate 1 TB
TM Cougar w/ Cubpilot\'s Hallsensor mod för joystick och throttle, IJ\'s ÃÅ"ber II NXT mod, SIMPED-F16/C, TIR 3 PRO

ctrl

Måndag kväll vet jag.
Min plan är avfärd under torsdagen och hemfärd söndag morgon. (om inte jobbet strular så är jag flexibel med tider) :)
Control
87th Stray Dogs VFW

Doc

Tjenis grabbar!
Kanon med switcharna HotShot.
Tyvärr funkar det inte alls med IL2 på virtuell server eftersom vi ska köra coop missions och då kan man inte använda den dedikerade servern utan måste köra en vanlig IL2 som server. Jag kan ta med samma maskin som sist problemet är bara att jag måste ha ett 3D kort PCI till den, sist lånade vi av Torsten men han använder väl dom nu kan ja tänka. Eddie, har du något?