News:

No significant change

Main Menu

LAN i Halmstad

Started by Swebeast, January 10, 2006, 22:38:35

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Obizzz

eller flest stjärnor under avataren vinner
"It's not easy because it's difficult" - François Duval, Rallye de France 2004
--------------------
Martin Ãâ€"berg
www.martinoberg.se

mar.oberg på googles emailtjänst

Horizon

...eller flest poster vinner.

Nä, vi kan väl lotta om saken? Helt beredd att släppa min plats som co-driver är jag inte, men en lottning kan jag acceptera. Eller brottning. Ni andra får välja. :)
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

HotShot

Tjipp

Har suttit o knåpat lite med att få ut lite info på en sajt. Nu är den uppe men jag kommer att lägga upp mer o mer efter hand.

Är det så att ni vill ha ut någon information så skicka ett PM så löser vi det efterhand.

http://www.nosig.dyndns.org/
/HotShot

Horizon

#227
Än en gång: Strålande jobb HotShot. Jag känner mig tvungen att vända på det gamla uttrycket och utbrista "Lite snack och mycket verkstad". :)

Det där med nätverk får jag värk av, men jag ska försöka använda mig av NetSetMan inför lanet. ;)
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

ctrl

Hmm, jag kanske är påverkad av att fortfarande ha över 38grader men jag är skeptisk till att köra spelservrarana på virtuella servrar. Tror inte de kommer att hänga med.
Control
87th Stray Dogs VFW


Bax

Vad är en virtuell server??
Falcon gruppen kommer att ta med en utprovad server för falcon för att minimera strulrisker. Skulle det här "virtuella" systemet kunna fungera som fildelarserver?

kanon med en hemsida med info HotShot :)

Horisonten och Obizzz: När skall ni brottas så man kan bunkra upp med lite öl och jordnötter.
mvh
Bax
Bax
87th Stray Dogs VFW


HotShot

Jaha, då lägger jag inte ner mer jobb på servrar för spelen i så fall. :-/

Tänkte bara att det hade varit en smidig lösning och det sas ju innan att det inte krävdes speciellt mycket av dom. (Kan dock vara roligt att testa dom lite o se vad de går för)

Skall se om jag hittar en annan maskin som kan aggera filserver men det är tveksamt. Alt skulle man kanske kunna köra någon form av fildelning eller nått kanske, vad tror ni?
(Vad ärni ute efter?)

Har iaf skakat fram 2 cisco 2900 ISL-switchar (ca 24 portar) som vi kan låna.
/HotShot

Bax

Jag kanske har helt fel om "virtuella servrar" - vad är det för nått??

Nåväl, av erfarenhet så brukar det vara smart att ha lite överskottskräm i servern samt att ha provat ut den innan.
När det kommer till fildelar burk så menar jag dator med lite hårddisk att lägga upp ACMI filer, installationer och kanske annat smått och gott.

Dom monster switcharna lär ju räcka :D
mvh
Bax
Bax
87th Stray Dogs VFW